hoe laden met ultramat 15

• Topicstarter Topicstarter asso T4 factory
  • Startdatum Startdatum
A

asso T4 factory

Guest
ik heb dus een ultrmat 15 lader en vraag me af je daar iets moet aan instellen want ik rijd momenteel met orion pack 5100 en na het laden evan kan ik ongeveer 10min rijden en ze zijn leeg .
nu is mijn vraag zijn deze dan niet volgeladen of doe ik iets verkeerd
moet er iets worden ingesteld ?

je moet zeker iets instellen, het is een computer lader, waarmee je veel verschillende soorten accu's enzo kan laden. het beste is om gewoon het boekje door te lezen!

dat heb ik gedaan maar geraak er niet goed uit .
nu steek ik hem gewoon in en laat hem automatisch laden maar na 1,5 uur geeft hij al aan dat hij opgeladen is en ik vind dat nogal snel.

da zou kunnen ik heb er geen flauw benul van.
ik rij al een paar jaar nitro en met fg maar daar heb ik nooit met zo'n lader moeten werken en ik geraak er niet uit want denk niet dat het normaal is dat de batt. zo snel leeg is.

nimh 5100 orion racketpack
voor de rest laad ik gewoon automatisch niks aan veranderd .
gewoon standaard instellingen van de lader .

... en wat zijn de standaard instellingen dan?

Laadstroom, delta-peak etc. etc.

Als je geholpen wil worden zal je toch wat meer moeten vertellen dan wat je nu doet... :mrgreen:

ik laad met 2,6a en 15mv/cel
is dit wat jullie bedoelen

ik rij met een brushless motor gm dr speed 9T delta wound
NiMH automatik in dit programma
l:3,6A begrenst ( dit staat op mijn schermpje )

Ik denk niet dat jij met 2,6 A laad. Even voorop gesteld dat de bediening van de Ultramat 15 en 16 vergelijkbaar zijn! Waarschijnlijk heb je dat wel ingesteld. Maar in het automatische laden programma bewaakt de lader zelf de maximale laadstroom, afhankelijk, dacht ik, van de interne weerstand van de accu. Als jij 2,6 A opgeeft dan zeg jij dat bij het auto laden in ieder geval niet met meer dan 2,6 A geladen mag worden, maar mijn ervaring is dat de lader dat al veel eerder begrensd. Ik weet niet of er een safety timer op zit, maar als dat zo is, zal die het laadproces vervolgens afbreken.

Ik gebruik daarom zelden auto laden. Ik kies (bij de ultramat 16)in het menu Nimh met de meest rechter knop voor manuel laden. Als je dan 2,6 A instelt, laad ie ook echt met 2,6 A. Ik heb de delta peak op 7 mV per cel staan.

Back