Hoe lang duur het dat schuimbanden opgewarmt zijn ?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 17 feb 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb misschien een stomme vraag :) (maar ja, daar is het forum voor :lol: )

    Ik heb een Corally CCT met schuimbanden , alleen nu heb ik het idee dat de banden niet op volledige grip komen onder het rijden. Wie weet hoe lang het duurt voordat de banden warm zijn ?
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ligt aan de buitentemperatuur, de ondergrond, de hardheid van de banden, het gebruikte (schuim)materiaal. Maar rond de 25 graden buiten is ideaal.
    Het ligt natuurlijk ook erg aan het wegdek waarop je rijdt. Op het circuit heb je bijvoorbeeld erg veel grip op de ideale lijn, maar daarbuiten minder.
    Het is dus eigenlijk niet te zeggen
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Maar een beetje een gemiddelde tijd ?
     
  4. hoe lang duurt het dat de schuimbanden opgewarmt zijn

    als de baan koud is niet te warm en als het warm is hoef je ze bijna niet op te warmen
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Hou er rekening mee dat schuim een iets andere eigenschap van grip heeft dan rubber, het glijden zal er altijd een beetje in blijven.

    De hardheid van het foam is een zeer variabele factor. Zacht foam neemt veel stof op en kan bij een stoffige ondergronf nooit grip krijgen, is het daartegen niet stoffig maar wel erg warm zal het zachte foam te warm worden en gaan glijden.

    Ik heb met mijn 1:8 betere ervaringen met hard foam, de grip is wat constanter in allerlij omstandigheden.

    Maar persoonlijk denk ik dat je beter voor normale rubbers kan gaan, foam lijkt goedkoper maar het slijt harder.
     

Deel Deze Pagina