hoe lang duurt rekening openen

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door wouwie, 14 jan 2012.

  1. wouwie

    wouwie

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Hoorn
    Hallo ik ben donderdag naar de abn amro gegaan om een jongeren groei rekening te openen. Toen hadden ze geen tijd dus ze zouden mij het inschrijf formulier opsturen. Ik verwacht dat formulier vandaag. Maar hoelang zou het duren voordat ik een nieuwe rekening heb? En gewoon kan pinnen? Het gaat hier om een een rekening met abn amro wereldpas.
     
  2. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Even vandaag naar het bankfiliaal en daar vragen?

    succes Richard
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Als een bank geen tijd heeft, dan zijn ze mij al bij voorbaat kwijt als klant.

    Daarnaast heb ik slechte ervaringen met de ABN/Amro bank op zakelijk gebied. Ik kreeg daar verkeerde voorlichting, toen ik daar achter kwam was het kwaad al geschied en heb ik direct alles opgezegd bij hun. Helaas wel daarbij een beetje verlies geleden omdat ze de gemaakte kosten (ongeveer 200 euro) niet wilden terug geven.
     
  4. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als je wilt kunnen pinnen, zul je toch eerst centjes op je rekening moeten zetten. Er even van uitgaand dat je die ook daadwerkelijk hebt, snap ik niet waarom je zo'n haast hebt om een rekening te openen. Contant betalen is nog steeds mogelijk in Nederland.
     
  5. wouwie

    wouwie

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Hoorn
    Het is niet dat ik haast heb maar ik wou weten hoe lang het ongeveer zou duren. En geld heb ik wel
     
  6. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Lijkt mij ook. Kennelijk gaat het nog niet zo slecht in de bankenwereld en hebben ze geen nieuwe klanten nodig. :? Raar verhaal, zeker als je nog jong bent. Geeft een goede indruk. :nooo:

    Als je het mij vraagt, maar ik ben geen bankier, zit er ook nog een limiet op het maximum bedrag dat je kunt pinnen.
     
  7. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ah, dat verklaart een hoop:
    Dit ook trouwens:
    Oftewel: ervan uitgaande dat je zelf naar de bank bent geweest (je zegt tenminste nergens dat een van je ouders erbij was), had je nooit een rekening kunnen openen. Vandaar dat formulier, dat waarschijnlijk door (een van) je ouders moest worden ondertekend, nietwaar?

    En trouwens, voordat je jezelf rijk rekent:
     
  8. wouwie

    wouwie

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Hoorn
    Ik was met mijn moeder maar er was net iemand ziek naar huis gegaan en daarom hadden ze geen tijd.
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dat is nog geen excuus om je weg te sturen.
     
  10. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    nieuwe klanten wegsturen?

    Dit is duidelijk de nieuwste vorm van:
    "Dat is internationaal zaken doen anno NU:rolleyes:".
    Ze hebben je als nederlandse klant (en dus je geld) kennelijk niet nodig, zo goed zitten ze bij kas!
    Dan wordt het tijd dat de ABN-AMRO "als de wiedeweerga" de uit ons belastinggeld betaalde geleende miljarden aan de staat terugbetaalt!
    Ik zou zeker even bij de "conculega" bankiers gaan kijken...
     
  11. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Idd, ouders hebben ook bij abn lopen maar vind het echt niet lekker lopen op 1 of andere manier. Heb zelf bij de ING werkt veel beter al zou het alleen maar om het overmaken gaan. Bij abn moet er telkens een apparaatje bij gehaald worden en bij de ing gewoon met je telefoon die je eigenlijk altijd bij je hebt. Ook inloggen kan met een gebruikersnaam en code i.p.v een apparaatje. service ook top, kortom ik zit liever bij de ing als bij de abn :).
     
  12. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    abn amro kan ook met de telefoon naar bekende rekeningen.
    is gewoon een app voor.

    ik vind het zonder kastje werken vele malen gevaarlijker!~
    Hier zit dus veel minder beveiliging tussen. Dat kastje berekend een code aan de hand van een algoritme. En je dient altijd je pincode in te voeren.

    Hoeveel gebruikers zullen een makkelijke usernaam en password gebruiken? en hoeveel daarvan hebben hun telefoon nummer openbaar bekend?
     
  13. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Het inderdaad wel veiliger bij de abn met kastje maar het is altijd net iets te veel werk om in te loggen of snel je rekening t checken. Je zult bij de ing altijd iemands telefoon moeten hebben + zijn inlogcode,s. Als je alleen de inlogcode,s hebt kun je alleen de rekening bezichtigen maar voor de rest niets. Maat goed, als je er op uit bent om iemands geld te jatten dan lukt dat altijd wel, hetzij met dat scim gebeuren of op bijvoorbeeld deze manier.
     

Deel Deze Pagina