hoe lang heeft het geduurd voordat er iets uit amerika kwam?

• Topicstarter Topicstarter NeOpHyTe14
  • Startdatum Startdatum
Hoe dan ook, pakketje moet door de douane... dat je pakketje er uit gevist wordt moet je altijd incalculeren...

Ik heb meerdere malen in Amerika iets besteld, slechts 1x is het pakketje er uit gevist...

Via luchtpost gaat sneller als via de boot, echter daar kan een fiks verschil in de prijs in zitten (daarover zijn al topic gevuld, kwestie van ff zoeken).

Satoer zei:
NeOpHyTe14 zei:
jippiej! dus ik hoef niet rekening te houden met enige bijkomende kosten? woepiej! anders had ik problemen :P

Ik denk Humor bedoelt dat het niet meer dan 15% wordt.

Nee.
De gehele extra heffing is eraf.
Deze opschorting is ingegaan op 1 februari 2005 en werkt terug tot 1 januari 2005.
Er is zelfs teruggaaf mogelijk!
Use the web :lol:

Hier de link met het hele verhaal (via Douane.nl gevonden)
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFCWD31635165568F494A81C63C8AF0878C62X17X29175X74

De kern:
Bij Verordening (EG) is de werking van Verordening (EG) nr. 2193/2003 in beginsel opgeschort tot en met 31 december 2005.

Deze opschorting is ingegaan op 1 februari 2005 en werkt terug tot 1 januari 2005.

Op verzoek kan terugbetaling van de aanvullende rechten worden verleend voor aangiften die op of na 1 januari 2005 zijn aanvaard en waarvoor aanvullende rechten zijn opgelegd.

gaan gewoon proberen he en hopen op het beste jasper.

Eff nog forum vraag:
Zegt die douane beampte niet express
dat het via het vliegtuig mindersnel gepakt word
lijkt mij dat je mte de boot daar veel minder kans op hebt???

hmmm maakt nix uit blijkbaar :S maar vliegtuig gaat sneller ^^ dus dat doen we gewoon!

@Humor": Bedoel je dat er toch geen extra kosten zijn??????? want ik begrijp er geen gehaktbal meer van :P

NeOpHyTe14 zei:
@Humor": Bedoel je dat er toch geen extra kosten zijn??????? want ik begrijp er geen gehaktbal meer van :P
Nee alleen de strafheffing is er vanaf.

Nieuw rekensommetje:
Voorbeeltje:
Stel dat het bedrag inclusief verzendkosten 250$ is:

250$ = 200€

200€ + 19% BTW = 238€
Dan komen er nog doaune rechten bij: 0,6% over 200€ is 1,2€
Dat maakt 239,20€

Dan nog eens de inklarings kosten, dit zit tussen de 9,50 en de 15€
Wat een totaal maakt van ongeveer 254,20€

Dus je kan bijna zeggen $ = €

Aaahhhh ok! bedankt ;) nu weet ik alles :P
Hartelijk dank voor alle hulp van alle mensen hier!
het heeft me heel erg geholpen!!!

Greeetzzz,
Jasper

P.S.
Topic mag worden verwijderd... ik ben klaar:D

er is ook een manier om de duoane te omzeilen maar i.v.m. illigale duoanefraude kan ik dit hier niet posten (zie volgende post)
Harry

Jongens geen discussie gaan houden hou je de douane kan neppen. Dit soort praktijken zijn illegaal en al helemaal niet verstandig om op een openbaar forum te posten.
Lees: Douane fraude.

Wil je iemand tippen doe het dan maar per PB

en dan nog iets daarover, als ze erop zetten $100 ipv $500 betekent dat ook dat het maar voor $100 verzekert is (als ze het verzekert verzenden). Dus als er wat met je zending gebeurt hebje denkik wel een probleem. Zou de winkel in Amerika dat gaan vergoeden???

Ik heb vandeweek na 3 dagen wachten mijn xray 1:18 chassis binnengekregen. Ik heb niks betaalt aan BTW ofso. Waarschijnlijk is het gewoon langs de duane geglipt (wat meestal gebeurt met envloppen).

Zow mensen... 'k heb besteld ;) nu maar afwachten!!!

Ik kan bijna niej wachten ^^

en nogmaals, bedankt voor al julle hulp en tips ;)

ik heb recent iets besteld uit Japan. www.hlj.com
overal gingen verhalen de rondte dat het wel enkele maanden zou duren, niet geleverd zou worden etc.
het viel echter reuze mee, dikke week en het was hier.

Dat is dan idd erg mooi geregeld.
Maar ja er moet maar eens iets niet kloppen of kapot zijn!
Ik zou het persoonlijk nooit doen. 8)

Ik ben benieuwd.
T&T via USPS kijken wat ik te horen krijg. Overigens stond gisteren regel 5 nog niet in het overzicht. Ik wacht maar af :)

Pieter

Your item cleared customs in NETHERLANDS at 4:44 pm on March 21, 2005. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Here is what happened earlier:
5. ARRIVED ABROAD, NETHERLANDS, March 11, 2005, 8:13 pm
4. INTO FOREIGN CUSTOMS, NETHERLANDS, March 11, 2005, 8:13 pm
3. INTERNATIONAL DISPATCH, SAN FRANCISCO AMC, March 10, 2005, 10:12 am
2. ENROUTE, March 10, 2005, 10:07 am, SAN FRANCISCO, CA 94128
1. ENROUTE, March 09, 2005, 8:17 pm, DENVER, CO 80249

Vorige week mijn HPI Savage 4.6 uit de states ontvangen... Ofja, zelf op Schiphol op gaan halen.
Het wqas een express zending die via USPS naar Nederland gekomen was. Binnen anderhalve dag was hij op schiphol... lekker snel..
Maar toen.

Omdat het een express zending was dacht ik dat hij via T&T bij mij thuis zou komen, maar niets was minder waar.
Vanaf dat hij aangekomen was in Nederland heeft het meer dan een week geduurt voordat de status op de trackingpage van USPS veranderde. Hij was aangemeld voor verzending maar nog niet aangetroffen.
Dan maar even de klantenservice van TPG bellen.. Die wisten me te vertellen dat het pakket bij de douane was en dat dat wel even kan duren.
Dus na een week nog niets gehoord te hebben heb ik maar weer eens gebeld. En wat bleek.. er was een brief naar me onderweg waar ik een douane beamte moest machtigen om het pakket in te klaren..
De dag daarna kreeg ik inderdaad die brief op de deurmat.

In de ochtend de douane gebeld met de vraag of ik het pakket op kon halen, en ja dat kon... alleen moest ik dan wel rekening houden met 2 a 2,5 uur wachttijd..
Ik heb de gegevens kunnen faxen naar de douane om de wachttijd korten te maken. Ik moest nog 2 uur rijden tot schiphol dus konden ze het pakket vast klaarmaken..

Aangekomen op het adres blijkt het douane gebeuren gewoon door TPG zelf te gebeuren.

Met de klacht dat ik een express zending had betaald konden ze niets omdat de verzendkosten in het geval van import aan het land van herkomst betaald zijn. Dus de TPG krijgt daar niets van en trekken zich dus blijkbaar weinig aan van express zending of niet.

Beetje gek, maar ja..

Het kan dus een hele tijd duren voordat je pakket binnenkomt uit de USA.
In mijn geval precies 3 weken, nadat ik het zelf dus opgehaald heb op schiphol. Anders kwam daar nog een kleine week bij !

Back