hoe maak ik een starter box zelf

• Topicstarter Topicstarter doetinchem-racer
  • Startdatum Startdatum
jorrit14 zei:
SAVAGE35 zei:
is een hpi savage ook met zo'n kist te starten of meer voor serpent ?

Makkelijker als trekstarter en net zo duur als complete rotostart...

Zijn die startkisten een standaard maat of verschillend voor type auto

Nee, dat zal helaas niet gaan lukken...
Startboxen heb je in verschillende maten. Bijvoorbeeld voor 1/10, 1/8.

en dan zijn er nog die alleen te gebruiken zijn voor motoren in lengte of breedte richting. Andere startboxen kan je het binnenwerk van draaien zodat ze voor beide te gebruiken zijn

Is er voor een savage een alternatief voor die rotostart(40€) en accu(45€) dmv een accuboormachine?

Ikzelf zat te denken aan een backplate voor rototstart op je motor zetten en dan de aandrijfas voor een rotostart in een accuboormachine te zetten en zo te starten.

Iedereen heeft vandaag de dag wel een accuboormachine dus spaar je wel wat €€€ mee uit en je kan meestal een accuboormachine zo instellen dat hij doorslaat bij een te grote weerstand.

Is dat iets denken jullie?

Gr.

Er zijn non-HPI rotostarters met inderdaad een slipkoppeling, Q-world en RCP hadden zoiets.

Helaas zijn er weinig opties omdat de motor aardig ingebouwd zit. Met bv. een Tsai achteruitlaat kan je denk ik wel van opzij een sleuf maken om een startwiel tegen het vliegwiel te zetten.

Roelof zei:
Er zijn non-HPI rotostarters met inderdaad een slipkoppeling, Q-world en RCP hadden zoiets.

Helaas zijn er weinig opties omdat de motor aardig ingebouwd zit. Met bv. een Tsai achteruitlaat kan je denk ik wel van opzij een sleuf maken om een startwiel tegen het vliegwiel te zetten.

Hoi Roelof,

Bedankt(Weeral :D ) voor je reactie.

Ik zag net de starter van q-world en die is erg compleet alleen moet je weer een accu en lader bijkopen :|

Mijn ideetje met het accuboormachinetje, zou dat iets zijn? of draait een accuboormachine niet snel genoeg of kan ie schade aanrichten aan de motor en/of tandwielen, er zit wel een soort slipkoppeling in de accuboormachine?

Edit: Persoonlijk ben ik iet zo voor het maken van de sleuf en dergelijke voor de startbox maar wel leuk, dank je.
Gr.

jorrit14 zei:
Op sommige accuboormachines kan je hem wel door laten slaan. Dat kan je dan gewoon instellen.

Dat bedoel ik dus Jorrit, het principe van de slipkoppeling van de Torque start van Q-world Racing berust op hetzelfde principe als die van een accuboormachine. Als je dus een accuboormachine gebruikt en deze zo insteld dat hij bij normale compressie rond draait en bij zwaardere belasting doorslaat heb je je "Home made" rotostart.

Ik zat te denken aan DEZE backplate te kopen en dan de shaft ervan op een accuboormachine zetten en zo de motor te starten.

Kan deze backplate trouwens op een Savage 3.5 motor, ik weet wel dat er staat 4.6 maar is dat niet gewoon een backplate voor big blocks?

Gr.

Een accu van 45 euro voor je rotostart is ook wat overdreven. Voor de helft heb je er ook een die goed voldoet.

Dirk Jan zei:
Een accu van 45 euro voor je rotostart is ook wat overdreven. Voor de helft heb je er ook een die goed voldoet.

Ja, dat is waar maar ik rekende er meteen een lader bij :wink:

Gr.

Back