hoe maak je een roller bank

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
weet iemand hoe je een roller bank kan maken?

alvast bedankt

Een RollerBank, daar testen ze in nederland over het algemeen Scooters op als ze niet teveel vermogen hebben.

Voor de rest, ik zou het wel weten.. maar zo moeilijk om "even" uit te leggen..

okey ik had zelf dit in me gedachten--> gewoon zoon kassa band bevoorbeeld en daar een fiets wil aan maken en dan zoon snelheids meter er op monteren heb dat je het snapt

gr mark

ja, maar dan is het idee van een rollerbank wel verloren, want dan meet je niet het vermogen he ;)

wat je wel meet is de snelheid, maar hoe zorg je er voor dat je reele weerstand hebt, want als het allemaal heel soepel loopt gaat ie naar idee te hard, andersom te langsaam...

groeten, thomas

hoe wel je het anders meten?

ik kijk nog wel het gaat mij om de snelheid.

gr mark

volgens mij meet een rollerbak via de weerstand hoeveel vermogen zo'n brommer heeft.... als ik een weerstand van x kilo's kan omdouwen dan heb ik een bepaald vermogen....

Als je je snelheid wilt weten kan je toch ook gewoon een Venom speedmeter gebruiken ?
Voor $50,- heb je er een in Amerika, in Nederland weet ik niet de prijs en of ze ze wel hebben.

Juulzooi zei:
Probeer anders is een fietstellertje op je oto te bouwen?

hmm leuke spelling van auto :roll:

:ontopic: dat gaat niet makkelijk worden aangezien die dingen niet zo'n hoge frequentie aan kunnen en ja alles op een autotje draaid snel...

later, thomas

de diameter 10 keer vergroten :) op je tellertje en dan zal het wel lukken normaal

wat je beter kunt doen is een elektromotor op 1 van die rollen monteren en daar een weerstand over zetten. als je dan de spanning en de stroom door die weerstand meet kun je het vermogen bepalen (moet je ook even het redament van de elektromotor meerekenen)

door de weerstand te varieren kun je bij elk willekeurig snelheid meten.

Een rollerbank whaha.
Een RolleNbank is het. Waarom denk je dat het zo heet? Juist, je wielen komen op 2 rollen die de aantal KW's van je scooter meten.

Rollerbank hihi :lol:

je kan zoiets maken zoals bij fietsen ( die rollenmechanisme ) bijv http://www.andreas-vesalius.be/images/pag/In de kijker/FietsenOpROllen/3.FoR.JPG

je kan : de gewone snelheid meten met een fietsenmeter

OF als je persé het vermogen wilt , dan zal je iets moeten maken waarmee je een kracht op de rollen kunt meten en de snelheid ( P = Fxv ) en dan zal je dus een programmake moeten schrijven om dat te laten bereken enz ..

( dus je kan beter gewoon bij snelheid houden :) )

Back