snelheid is gewoon heel makkenlijk te meten
maar als je ook vermogen wilt meten kun je dmv een electromotor een weerstand kunnen uitoefenen en deze verhogen tot de motor de wielen niet meer rond krijgt (zou je alleen koppeling vast moeten zetten)
zo kan je wel het vermogen meten wat op de wielen staat
het rollenbank principe van de politie is puur voor snelheid ZONDER weerstand
je laat het wiel vrij draaien en kijkt hoe hard hij gaat met een kmteller met KW als achterblaadje en dan een tabelletje erbij (KROM)
dus zegmaar een electromotor de andere kant op laten draaien dan het wiel en dan vermogen op laten lopen tot wiel stil staat.
ik weet niet of wattage van stroom overeenkomt met KW van een motor dus 1000w = 1Kw of dat gelijk is bij stroomvermogen en motorvermogen
maar als je ook vermogen wilt meten kun je dmv een electromotor een weerstand kunnen uitoefenen en deze verhogen tot de motor de wielen niet meer rond krijgt (zou je alleen koppeling vast moeten zetten)
zo kan je wel het vermogen meten wat op de wielen staat
het rollenbank principe van de politie is puur voor snelheid ZONDER weerstand
je laat het wiel vrij draaien en kijkt hoe hard hij gaat met een kmteller met KW als achterblaadje en dan een tabelletje erbij (KROM)
dus zegmaar een electromotor de andere kant op laten draaien dan het wiel en dan vermogen op laten lopen tot wiel stil staat.
ik weet niet of wattage van stroom overeenkomt met KW van een motor dus 1000w = 1Kw of dat gelijk is bij stroomvermogen en motorvermogen