hoe maakt men copitkappen

raf

Forum veteraan
hallo

hier boven reeds geschreven maar hier herhaald daar ik niets twee keer schrijf bij deze.

ik zou een kap moeten maken voor deze duikboot
afb8791.jpg

en ik weet in gods heren name niet hoe ik er aan zou moeten beginnen

helpt iemand mij uit de nood

sportieve groeten raf

Vacuüm vormen.
afb9104.gif

Eerst een malletje maken en daarna met de mal naar bv Quartel of hobbyin, en een kapje laten dieptrekken.
afb9099.gif

Maar wat moet een duikboot met een cockpit kap.
afb9143.gif

hallo
jacques ff naar het fotoke kijken dan zie je de kap.

doe zal zo een 25 cm lang zijn
kunnen ze die zo lang maken daar en wa gaat het kosten

sportieve groeten raf

25 cm is geen probleem, denk ik.

En ik geloof dat Quartel en €25,- voor rekent geen idee wat Hobbyin rekent.

Raf het kan op twee manieren, of dieptrekken met een zelfgemaakt machientje of via de modelbouwwinkel.
Of de mal in een pet fles steken zo goed mogelijk opspannen en dan met een electrische verfbrander de fles rond de vorm krimpen.
Ik heb zelf de twee metoden al gebruikt met goed rezultaat voor de kokpitkappen van mijn speedboten, en die heb ge zelf al gezien op het BK en met het dieptrekken heb ik zelfs al een minimono gemaakt van 43cm die heb ik trouwens bij jullie op het bk gevaren .
Als je zelf een dieptrekmachientje gaat maken 500w halogeenspots zijn heel goed om te verwarmen. :idea:

Dirk

hallo koeze

wie kant dat nu niet
die hebben ze zelfs gebruikt in een reeks op tv
dat met die speciale duikboot en die dolfijn die daar in kan rond zwemmen en zo
ik kom ff niet meer op de naam
het was gea quest of zo iets
daar hebben ze die laten racen tegen een andere mini sub
en ik heb filmpjes over hoe ze de echte hebben gemaakt en de test periode en al
wel een mooj bootje smaar niet echt wat ik wil bouwen
als ik wat verder heb gexperimenteerd met de romp dan zal ik er wel eens iets over posten maar nu is het nog allemaal topsecret
vooral de huid is iets moois maar moeilijk te maken
sportieve groeten raf

:offtopic:

maar nu het hier toch stil is, weet iemand hoe de voortstuwing van dat dolfijn-dynamisch-duikbootje is?

lijkt me te klein voor een reactor of hybrid systeem :hammer:

dieselelectrisch? benzineelectrisch?

wat je haai-cockpit kapje betreft, drukvastheid?? of scuba?

cheers.. Rico

hallo

gewooon atmosferische motor
als de dolfijn duikt dan gebruikt de motor lucht die in de romp gevangen zit
en tijden een duik sluiten kleppen de in en uitlaten af automatisch

je kan ongeveer 20sec onder blijven dan sputtert je motor en kom je terug boven

groeten raf

dan trek je tijdens een duik dus behoorlijk onderdruk, wat dus erg veel druk op je drukhuid zet..

of dan weer opgesloten lucht buiten de drukhuid? (ballast tank achtig)..

I see. interessante benadering :)

hallo

de cocpit is de cocpit van een f16 en de canopy ook
de vis is zo ontworpen dat er veel lucht ingevangen kan worden
en ik denk dat er op de motor een compressor zit die de romp onder druk zet tijden het boven water varen en dat er dan voldoende lucht overblijft voor een korte duik
groeten raf

Hoi Raf,

dit is volgens mij dus NIET de canopy van een F16.... Die is namelijk a) groter (silhouet mannetje d'r in), b) veel 'boller' aan de zijkanten en de voorzijde en....c) de 'sluiting' (scharnierpunt) van voor en achter deel zit op 1/4 van de afstand aan de áchterzijde van de canopy, en niet aan de vóórzijde van de druppel. Ombouwen van het 'glas' van een F16 canopy tot deze uitvoering is trouwens niet mogelijk: hij zit zo gespannen in het frame dat hij, als je 'm daar uit haalt, een wel hele aparte vorm aanneemt.
Daarnaast vraag ik me af wat voor loeier van een aandrijving er dan in dit 'vissie' moet zitten, want een cockpit van een F16 weegt even wat kilo's....en dan heb ik het nog niet over het gewicht van de rest van dit werkstuk. Volgens mij maakt dit ding op de foto gewoon een 'zo snel mogelijk omhoog' manouevre door het ineens leegblazen van alle ballasttanks, in combinatie met 'volle vaart vooruit'. Helaas is het artikel niet meer te vinden, dus ik kan de informatie die hier in stond niet meer ophalen.
Die canopy lijkt me meer wat weg hebben van een oude Mirage 2000 of de huidige Eurofighter...

Groeten,

Jos :pim:

hallo lex

dit zijn de deepfights
dat is nog iets anders maar het lijkt er op

de motor en zo maar diegenen op de eerste posting is een enkel zitter

maar close you are

ik heb nog meer afbeeldingen van deepflicht boten
ze werken wel het zelfde
de motor neem de lucht voor onderwater vaart uit de dubbele romp en de kleppen sluiten de in laten af bij duiken

groeten raf

Back