Hoe moet de cilinder in de blok? ( 2 manieren )

Om wat voor een blok of RTR auto gaat het?

Veel gebruikt is de naalden op flush. Als beide naalden nu daar op of net onder zitten werkt de flush truuk wel.

Het is namelijk een Force .28 engine,

Flush?, Wat bedoel je met Flush? '' Truuk ''

je hebt de HSN dat gele, Dan heb je de Iddle screw dat is onder de carb, en als laast LSN en die zit namelijk achter op de begende deel van de carb.
 
Ik kan nog steeds bot klinken maar als je nu eerst eens zoekt op het begrip ipv vragen stelt kom je denk ik een hoop verder.

Flush..... gelijk aan behuizing , maar als je een zoekopdracht op dit forum had gebruikt was je de uitleg al in een veelvoud tegen gekomen.

Manual:
http://www.ofna.com/pdf/52217-Force-28.pdf


Master Needle Valve - main control for fuel mixture. Set at 3 to 31/2 turns from closed. Adjust this needle for
maximum RPM and power without being too lean or too hot. Make sure you start at bottom of needle seat!!
Side Carburetor Needle (Low Speed) - This needle is in the center side of the carburetor and provide throttle
response. It is not the idle adjustment. Set FLUSH with ball end. Turning in is Lean and Out is Rich. Do not adjust
this needle until the Master Needle is set for power and top speed. This will only effect throttle response.

Was geen moeite om dat te vinden....
 
Ik kan nog steeds bot klinken maar als je nu eerst eens zoekt op het begrip ipv vragen stelt kom je denk ik een hoop verder.

Flush..... gelijk aan behuizing , maar als je een zoekopdracht op dit forum had gebruikt was je de uitleg al in een veelvoud tegen gekomen.

Manual:
http://www.ofna.com/pdf/52217-Force-28.pdf



Was geen moeite om dat te vinden....

Flush had ik hem al in een ander topic verteld.

Super bedankt, Huh... OFNa?, dat is voor OFNA of ik zie ik 't verkeerd?,

Dan heb ik nog een vraag..

Ik heb de blok uit elkaar gezet en weer inelkaar gezet.. nu is mijn vraag.. hoe weet ik nou precies of de tandwieltjes goed op de ander tandwieltjes staat?,

Ik heb wat info kunnen vinden doormiddel van een papier er tussen te laten rollen. Maar hoe werkt 't precies?, wat moet ik precies op 't papier uit kunnen lezen?,
 


Op youtube staan er nog veel meer. Zoeken op RC gear mesch. OFNA is gewoon een dozenschuiver die de Force .28 gewoon een OFNA Force 28 noemt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ofna is gewoon een merk die zijn motoren bij Force en Picco inkoopt en er voor een deel hun eigen naam aan hangt. Dit gebeurt vaak, met name SH-engines komt in vele merken zoals HPI, GM, Losi en LRP.

Wat je tandwielen betreft, die moetn maximaal in elkaar vallen zonder dat het stroef loopt. Het makkelijkste is om met 1 motorbout bij het achterdeksel de motor zo goed als vast te zetten en door een schroevendraaier door het gat van het vliegwiel te steken en zo dmv het vliegwiel de motor voorzicgtig te verschuiven. Als je aan je wielen draait voel en hoor je wel als de motor te strak staat en van daar kan je jem in kleine tikjes verschuiven totdat die soepel loopt en klinkt.
Het papiertje wat je kunt gebruiken is een afstandmaat die je er weer tussenuit trekt.
 


Op youtube staan er nog veel meer. Zoeken op RC gear mesch. OFNA is gewoon een dozenschuiver die de Force .28 gewoon een OFNA Force 28 noemt.

Ofna is gewoon een merk die zijn motoren bij Force en Picco inkoopt en er voor een deel hun eigen naam aan hangt. Dit gebeurt vaak, met name SH-engines komt in vele merken zoals HPI, GM, Losi en LRP.

Wat je tandwielen betreft, die moetn maximaal in elkaar vallen zonder dat het stroef loopt. Het makkelijkste is om met 1 motorbout bij het achterdeksel de motor zo goed als vast te zetten en door een schroevendraaier door het gat van het vliegwiel te steken en zo dmv het vliegwiel de motor voorzicgtig te verschuiven. Als je aan je wielen draait voel en hoor je wel als de motor te strak staat en van daar kan je jem in kleine tikjes verschuiven totdat die soepel loopt en klinkt.
Het papiertje wat je kunt gebruiken is een afstandmaat die je er weer tussenuit trekt.

Roelof, Dankjewel voor je duidelijke uitleg, ik wist zelf namelijk niet ofna van hong nor is oftewel dat je onderdelen kunt gebruiken van ofna.

Jizmac, Dankjewel voor je filmpje, dat wist ik zelf namelijk ook niet.

Zo leer ik nog wat. Nogmaals mijn dank is groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roelof, Dankjewel voor je duidelijke uitleg, ik wist zelf namelijk niet ofna van hong nor is oftewel dat je onderdelen kunt gebruiken van ofna.

Ofna is ook niet van HongNor. Bijde merken maken gebruik van Force motoren, die maken ze namelijk niet zelf.
 
en als je nog eens een vraag hebt gebruik dan eerst de ZOEK FUNCTIE of :google: even,...

Ofna is ook niet van HongNor. Bijde merken maken gebruik van Force motoren, die maken ze namelijk niet zelf.

Zal ik doen,

Ja ik snap 't. Ze kopen gewoon een stel blokken bij Force of bij een ander merk en gebruiken ze 't voor hun model.

Maar OFNA en Hongnor, zijn bijna identiek, je kunt wel zeggen dat je onderdelen van OFNA op de hongnor kunt gebruiken...
 
zelfde fabriek zegt niet altijd dat het dezelfde kwaliteit spullen zijn

bv computer cpu's
die worden met 10 tallen tegelijk in een ronde "wafer" (schijf) gemaakt.
naderhand worden ze losgesneden op op de cpu print geplakt, en krijg je wat je in de computer hebt zitten

Alleen door de chemische processen zijn de cpu's aan de buitenkant van de wafer technisch gewoon minder.
daarom heb je vaak bv intel 2100 mhz quad core processors, en een aantal stappen eronder met precies dezelfde techniek in huis, alleen een andere kloksnelheid
De cpu's wat meer naar de rand kunnen die hogere snelheid gewoon niet aan (iig, niet op lange termijn)
daarom leggen overclockers zoveel geld neer voor die speciale editie cpu's, die zijn kwalitatief gewoon vele malen beter, ook al staan er dezelfde specs op..

om weer ontopic te komen, er zijn zat fabrieken die de off spec spullen (de spullen die de kwaliteitscontrole van het a merk niet halen ) doorverkopen aan handelaar b, die er zijn eigen naam op zet
dus best kans dat veel spullen 1 op 1 over te zetten zijn, maar je moet wel 100% zeker weten dat het echt hetzelfde is..
 
zelfde fabriek zegt niet altijd dat het dezelfde kwaliteit spullen zijn

bv computer cpu's
die worden met 10 tallen tegelijk in een ronde "wafer" (schijf) gemaakt.
naderhand worden ze losgesneden op op de cpu print geplakt, en krijg je wat je in de computer hebt zitten

Alleen door de chemische processen zijn de cpu's aan de buitenkant van de wafer technisch gewoon minder.
daarom heb je vaak bv intel 2100 mhz quad core processors, en een aantal stappen eronder met precies dezelfde techniek in huis, alleen een andere kloksnelheid
De cpu's wat meer naar de rand kunnen die hogere snelheid gewoon niet aan (iig, niet op lange termijn)
daarom leggen overclockers zoveel geld neer voor die speciale editie cpu's, die zijn kwalitatief gewoon vele malen beter, ook al staan er dezelfde specs op..

om weer ontopic te komen, er zijn zat fabrieken die de off spec spullen (de spullen die de kwaliteitscontrole van het a merk niet halen ) doorverkopen aan handelaar b, die er zijn eigen naam op zet
dus best kans dat veel spullen 1 op 1 over te zetten zijn, maar je moet wel 100% zeker weten dat het echt hetzelfde is..

Hmm... Je laat mij aan 't denken zetten,

Klopt wel in principe wat je hierboven verteld hebt.

Maar dan is nu mijn vraag aan jou... Wat is 't '' A merk '' tussen Hongnor en OFNA?,
 
Er is natuurlijk wel verschil tussen een 200 euro processor waarbij hergebruik onder de uitvalspercentage veel kosten bespaart en een stukje spuitgegoten plastic...

Veel merken kopen gewoon in bij Chinese fabrikanten en hebben totaal geen eigen ontwikkeling. Wel is er wat ruimte voor aanpassingen maar vaak is dat niet veel of een kosten aspect.
Welke beter is is niet te zeggen, beide bedienen een dezelfde marktsegement van een goede kwaliteit RTR t/m een wedstrijd auto.

Motorisch is het precies hetzelfde. Je kunt naar een motorenfabriek lopen en een serie motoren afnemen. Je krijgt dan mogelijk wat opties zoals de aantal poorten, de soort krukas (timings), soort kop en als je wat meer neerlegt kan je er een eigen merk op krijgen en als je nog meer neerlegt kan je zelfs de bewerkingen en alle timings bepalen als mogelijk ook de materialen.

Veelal (vooral bij die Aziatische merken) worden de motoren uit dezelfde materiaalsoorten opgebouwd, dat is namelijk makkelijk voor de productielijn en de inkoop (en scheel kosten ipv een kleine productie met andere materialen) en het is beproeft.
Er zijn ook merken die motoren goedkoper in de markt zetten dan de originele fabrikanten. Als je dan gaat lijken waar de verschillen zitten is het vaak de selectie van minder goed passende onderdelen en de ontbrekende nabewerkingen zoals een siliconen stopsel in de krukas en vormgeving van de poorten, het is allemaal meer rechtoe-rechtaan.
 
mijn verhaaltje was meer om even een kritische noot neer te zetten richting de goedkopere motoren, waarvan er wordt gezegd dat deze precies hetzelfde zijn als een andere (duurdere) motor

Als er vele goede verhalen over de rondte in gaan, en je weinig problemen voorbij ziet komen (problemen worden 10 tot 100 keer verteld, een goede ervaring meestal maar 1 of 2 keer) zal het wel goed zitten
Dit alles in het achterhoofd weet je iig een beetje waar je op moet letten bij het uitzoeken ;-)

Maar qua merken autospecifiek ben ik niet op de hoogte, daarvoor ben ik een beetje te lang niet meer met auto's bezig..
 
Back
Top