Hoe moet de koeling het beste gemaakt worden in de originele T-Rex 700 koeltunnel ? voor de OS-15-

Ja idd Uwe bedankt voor het compliment,hij is werkelijk ook een super heli.
En nog mooier vindt ik dat ik tot nu toe de enigste heb op geheel de wereld.

Mvg Ron.

Hoi Ron,
Dat vliegt goed.
Ben benieuwd naar je gascurve en je H en L naald stand.

Bij mij houdt ie nog enigzins beetje in.

Gr. Rob

Hoi Rob ik heb nu de Slow speed needle op 1,5 staan,

En de High speed Needle een tikje meer dan 1. 3/4.

De foto,s van de gascurve volgen later.

En ik heb nu een toerental op de kop van 1660 Rpm,en hij vliegt super en de motor doet het ook goed.

FF een vraagje waar heb jij de onstekingsbox van het blokje geplaats,ik had het eerts voren tammelijk kort in de buurt van de ontvanger zitten.

Maar daar had ik opeens dat het Beast X heel raar ging doen storingen alle leds gingen opeens heen en weer.

Ik heb het nu geheel naar achteren verwerkt onder de heli,en tot nu toe moet ik zeggen geen probleem meer gehad ivm raar doen van Beast X

Mvg Ron.

Laatst bewerkt:
Hoi Ron
De ontsteking zit aan de rechterzijde vooraan.
Ik heb nergens last van en de zyx s zit bovenop.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Aix FtN 800.

Er is weer een stukje verheldering in de zaak gekomen,ik dacht nu laatst omdat mijn heli zich opeens ging opschudden dat er mss iets mis was met de plaatsing van de ontstekking.

Omdat ik deze kort in de buurt van de ontvanger zitten had heb ik deze een ander plek op de heli toegewezen nl onder de heli.
En trots deze actie had ik het nog steeds.

Maar omdat dit prototyp is en geen heckversteviging meer erop had ivm omdat het een 30MM carbon buis is als staartbuis werd er gezegt dat dit niet nodig was,maar ik heb er toch eentje laten maken en toen ook erop gezet.

En ik heb tegelijker tijd Potmeter 1 van het MicroBeast een tikje in de plus gedraait deze actie heeft alles verholpen en de heli vliegt nu echt super strak en super rustig en het belangrijkste zonder enige vibratie in de heli, met een toerental van 1700 Rpm.

Ik weet ik heb eigenlijk die laatse 2 stappen los van elkaar moeten doen voor toch echt te kijkken waar het probleem zat,maar ok ik ben blij daat ik eindelijk een rustig vliegende heli nu heb waar ik met een tammelijk gerust hard mee durf te gaan. Hier een kort filmpje https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QTkwqKslxfQ

Mvg Ron.

Laatst bewerkt:
Hoi Tino die van Rob loopt anders ook wel mooi,maar wat doet hij als hij eens een beetje meer pitch geeft?.

Blijft hij dan stabiel lopen of kakt hij weg?.

Mijn naalden staan nu op de volgende standen.

Slow op 1,5 deze is dan een kwart dus 15% hoger dan origineel. En de Highspeed needle staat op 1,6 dus iets weiniger dan 1 3,4 als ik het goed zeg staat deze 14% weiniger dan normaal stand.
En daar gaat hij nu wel mooi op.

Mvg Ron.

Laatst bewerkt:
Ron,
Die van Rob draait verder wel mooi.
Heb bij die van jou't idee dat hij nog iets te rijk staat, aan 't geluid te horen.

Gr.Tino

Hoi Tino kun je aan Rob eens vragen hoe hij precies de naalden heeft staan.

Mvg Ron.

Ron,
Hij is ingelopen op fabriekssettingen, L=1 1/4, H=1 3/4. 1 op 25 mengsel.
En verder draait hij nog steeds zo.

De heli's van mij (Zenoah 23cc en Zenoah Titan 20cc) draaien allebei nog steeds met de fabriekssettings, verder doe ik er niks aan.

Belangrijk is wel dat je 1 op 25 blijft smeren. en een goeie smeerolie. Zelf gebruik ik Total TT 2t syntheet. Die ga ik ook voor de OS GT15HZ gebruiken. Rob gebruikt Kroon dacht ik.

Gr.Tino

Ah ok dat is niet slecht te weten ik heb nu de olie Castrol Actevo 2T deze is niet syntheet.
En ik heb ook nog de mengverhouding van 1:25.en blijf deze ook bijbehouden zo.

Mvg Ron.

Laatst bewerkt:
Hoi ron.
Ik heb t idee dat ie nu pas lekker gaat lopen en dat hoort
Ook bij t inloopproces. Ik gebruik castrol 2takt maar dan wel een
Vol syntheet. Schrijven ze ook voor van Os voor dit motortje.
Ik heb de throttlecurve rond midstick nr 4 en 5 wat hoger gezet en pakt
nu goed op. Ik heb 7 punts curve. Op t filmpje vliegt de trex 700
echt lekker en is t een prachtige fijne heli. Ik heb de naalden ook
wel eens rijker gezet dan default maar dan 4takte hij erg en t vermogen was minder. Nu dus op default en heel misschien als t kouder wordt tikje
rijker.
Gr. Rob
Verstuurd vanaf blackberry

Ah ok dat is niet slecht te weten ik heb nu de olie Castrol Actevo 2T deze is niet syntheet.
En ik heb ook nog de mengverhouding van 1:25.en blijf deze ook bijbehouden zo.

Mvg Ron.

Ron,

Dat is helemaal niet fout, maar je zit op een forum dus 100 mensen, 100 meningen.
In mijn mening moet je alles zo laten, heb je hem hiermee inlaten lopen dan niet overgaan op een volsyntheet. Wil je dit toch wel doen dan voorzichtig en net doen alsof je hem weer aan 't inlopen bent, dus rustig aan. Grote veranderingen ineens vinden ze niet fijn, zou ik ook niet fijn vinden. Niet teveel aan de sproeiers zitten, zoals Rob zegt.

Net zoals ik al zei, ik gebruik Total TT 2t volsyntheet en die blijf ik gebruiken voor alles, maw ook hier niet teveel aan veranderen.
De motor zal pas goed lopen als hij ingelopen is, dus alles met de sproeier settings doen zoals voorgeschreven.

Gr.Tino;)

Hoi Rob ik dacht dat dat ook beter zou zijn vol syntheet maar ik kon dat nergens vinden,denk jij persoonlijk ook dat dat beeter zou zijn als ik vol syntheet zou pakken van Castrol die TT vol syntheet?.
Ik weet wel dat ergens iets heb gelezen van BellRai olie maar ik vindt het nergens terug,dat deze olie voor deze motor geschikt zou zijn.

Mvg Ron.

Ik vlieg dat even wat duurdere
Aspen met Aspen olie,
gaat goed in een zenoah 23 cc en een zenoah 29 cc

nog een mening van Heli-Uwe

Ik vlieg dat even wat duurdere
Aspen met Aspen olie,
gaat goed in een zenoah 23 cc en een zenoah 29 cc

nog een mening van Heli-Uwe

Uwe,
Ik durf 't eerlijk gezegd niet aan om dit spul in een OS GT15HZ te verstoken.
Aspen heeft zich in de land en tuinbouw al wel aardig bewezen voor de div heggescharen en kettingzagen welke heel vaak met Zenoah's draaien.

Gr.Tino

Ja hoor en inderdaad ik heb het gevonden ze schrijven voor de vol syntheet van Bel Ray oil Nr AN 41731 27,00 euro 1 Liter.

Maar ok dan kan ik ja ook gewoon 1 Liter gewoon goede olie van Castrol pakken bv de TT vol syntheet.

Maar ff een stomme vraag kan dit nu iets aan het blokje gedaan hebben dat ik hem heb laten inlopen en gevlogen heb ongeveer 4 liter met de mengverhouding van 1:25 met de olie Castrol Actevo 2 Takt op mineraaloliebasis?.

Back