hoe moet ik beginnen

• Topicstarter Topicstarter heli newbie
  • Startdatum Startdatum
H

heli newbie

Guest
Hallo ik ben 12 jaar oud ik wil beginnen met modelbouwhelikopters
ik zoek een elektrische modelbouwhelikopter die ik kan gebruiken om buiten mee te vliegen. Ik heb een buget van ongeveer 300 euro en waar ik het heli vliegen mee kan leren. Ik heb tot nu toe gekeken naar de belt CP V2 is dat een goede om mee te beginnen??
En zo niet welke is dan handig om mee te beginnen en waar ik buiten mee kan. Verder denk ik er ook over om een simulator te kopen en de trainigsset die je op je heli moet zetten is dit ook een goed idee en welke reserve onderdelen zou ik er dan bij moeten nemen en of ik er een betere accu bij moet nemen.
En is er anders ook iemand in de buurt van Spijkenisse/Hellevoetsluis die me het kan leren?

groeten heli newbie

Ik woon in spijkenisse :) ik zou eerst heel veel op de simulator gaan oefenen, ik ben begonnen met een walkera 4g1a

als het je eerste is dan zou ik voor een coaxiaal gaan, die zijn mooi stabiel.
en koop maar niet zo´n trainingskruis, je kan net zo goed iets maken van satéprikkers en tape. zo heb ik het tenminste gedaan en dat werkte prima :D
en koop een heli waarvan je zeker weet dat je elk onderdeel apart kan bestellen, tot aan het kleinste schroefje. want hoe goed je ook bent, ooit zal je toch een crash maken en dan is het wel handig om te weten waar je reserve onderdelen kan bestellen.
een tweede accu is mischien wel leuk om er dan 2 keer zo lang achter elkaar mee te kunnen vliegen, maar zelf wacht ik daar nog even mee.
en voordat je een simulator koopt probeer dan eerst mischien een gratis sim zoals fms (die werkte niet bij mij, maar ik heb ook helemaal geen sim gebruikt)
wat kleine schroevendraaiers (echt hele kleine) zijn ook een must, tenminste, dat vind ik
maar verder ken ik helemaal geen vaktermen dus ik houd mn mond maar verder.

dat en nooit boven asfalt vliegen als je het nog niet goed kan

Laatst bewerkt:
ik ben ook begonnen met een helicopter met dubbele rotorbladen. (coxiaal)
ik zal je een link geven.;) Full 3-D Flight - Mulderij Modelbouw
kijk maaar even;) dit is een 3 kanaals vooruit achteruit linksom rechtsom omhoog en omlaag groeten melvin

ik ben nu met een sim aan het oefenen (Aero Fly Pro). Hadden jullie dat ook in het begin, dat je overcompenseert met de sticks, waardoor de heli 'zwalpt'. Hier lijk ik wel problemen mee te hebben. Héél lichte bewegingen is de kunst blijkbaar.

ik zou als eerste heli een FP nemen en geen coaxiaal. Ik ben met een fp begonnen, deze zijn zeer crashbestendig maar helemaal niet zo stabiel. Hierdoor crash je hem ene paar keer maar dan kun je het ook. Als je een FP onder controle hebt stap je erg gemakkelijk over naar een CP.
Dat is in ieder geval mijn ervaring. En ik denk dat je een coaxiaal redelijk snel zat bent.....

en koop maar niet zo´n trainingskruis, je kan net zo goed iets maken van satéprikkers en tape. zo heb ik het tenminste gedaan en dat werkte prima :D
en koop een heli waarvan je zeker weet dat je elk onderdeel apart kan bestellen, tot aan het kleinste schroefje. want hoe goed je ook bent, ooit zal je toch een crash maken en dan is het wel handig om te weten waar je reserve onderdelen kan bestellen.
een tweede accu is mischien wel leuk om er dan 2 keer zo lang achter elkaar mee te kunnen vliegen, maar zelf wacht ik daar nog even mee.
en voordat je een simulator koopt probeer dan eerst mischien een gratis sim zoals fms (die werkte niet bij mij, maar ik heb ook helemaal geen sim gebruikt)
wat kleine schroevendraaiers (echt hele kleine) zijn ook een must, tenminste, dat vind ik

helemaal mee eens . je kan er heel leuk mee vliegen voor weinig geld
aangezien je 12 bent , is het een veilige klasse voor je zowel qua leren als financieel
mvg ferry

ook helemaal mee eens! zoals ik al zij :

ik ben ook begonnen met een helicopter met dubbele rotorbladen. (coxiaal)
ik zal je een link geven.:wink: Full 3-D Flight - Mulderij Modelbouw
kijk maaar even:wink: dit is een 3 kanaals vooruit achteruit linksom rechtsom omhoog en omlaag

kijk daar is na:)

Back