hoe moet ik mijn auto waterdicht maken??

ja hij ook als je de auto inpakt in een vuilniszak ofzo dan kunnen de warme luchten niet wegkomen en kan je dag zeggen tegen de electronica/motor

dat valt wel mee, als je elektronica zou heet wordt heb je een verkeerde configuratie, en bovendien is de buitenlucht ook geen 20 graden C , dus dat zal wel loslopen...........

Squirrel heeft net een mooie video over de "how tos" van waterproofing gepost (misschien staan ze ook op de proline site hij maakt ze voor hun en hij zecht van wel maar ik kijk zijn werk alleen op youtube)

Tot nu toe nog géén problemen met m'n electro-buggy. Ik heb er niks speciaals mee gedaan en rijd met veel plezier door de sneeuw. De ventilatiegaten onder de accu heb ik afgedicht met een stukje depron. De ventilatie onder de motor heb ik open gelaten. Omdat de motor en regelaar warmte geven worden ze niet echt nat, de kap sluit netjes aan de zijkanten en via de voorkant komt er geen sneeuw in. Tijdens het rijden word de kap begraven onder de sneeuw en de draagarmen komen ook vol te zitten. Na het rijden gelijk de sneeuw eraf kloppen, de kap eraf en de accu eruit, zo kunnen die paar druppels water die er toch in vallen snel verdampen. Alle electronica is standaard al iets verhoogd op het chassis geplaatst dus die ene druppel zal niet snel ergens inkruipen.
Thuis warm wegzetten op een krant of handoek, dus niet in een zak o.i.d. Let erop dat je genoeg WD-40 of andere vochtverdrijver in de draaiende delen houdt.
Gisteren een stukje op ijs gereden, auto volledig droog!
Let wel op dat je niet in de pekel rijd, dan krijg je problemen met roest en kortsluiting.

viGoj4GoXjE[/media] - XB10.wmv

Laatst bewerkt door een moderator:
:mrgreen:door er een zak om heen te doen:mrgreen:
weet ik niet, kan dat dan:confused::confused:

hey ik had nog een vraagje want ik wil met mijn bonzer in de sneeuw rijden maar ik ben bang dat er iets kapot gaat tot nu toe het stukjes plastic over mijn esc en onvtanger en servo gekplakt zal dit goed zijn ??

hey ik had nog een vraagje want ik wil met mijn bonzer in de sneeuw rijden maar ik ben bang dat er iets kapot gaat tot nu toe het stukjes plastic over mijn esc en onvtanger en servo gekplakt zal dit goed zijn ??

stop je ontvanger en servo in een ballon met een ty-rip om de draden om het af te sluiten. Je regelaar zoveel mogelijk afschermen dat er weinig bij kan komen maar niet inpakken, hij moet nog warmte kwijt kunnen. accustekkers dichtlijmen zodat er geen water in kan. en als laatste na het rijden zoveel mogelijk sneeuw al verwijderen en alle metalen delen met wd40 inspuiten tegen roest.

ik heb de ontvanger in 2 balonnen gedaan. En ik heb een balon om m'n aan/uitschakelaar gedaan. En ik heb het randje van m'n regelaar dicht gekit met bisonkit. Ik had gehoort dat dat ook helpt. En ik zie het wel volgende maand met de rallycup of het lukt. Ik ga sowieso niet in de sneeuw rijden. Het is m'n wedstrijd auto voor in de 23T klasse niet snel dus;) maar wel leuk.

groeten,

Robert

Back