HOE MOET IK STANDGAS INSTELLEN BIJ N GRAUPNER MC 20 computter ZENDER

ik heb n mc 20 computerzender en ben door mn scheiding al mn instuktie boeken van deze zender kwijtgeraakt nu zijn we dr n tijd mee bezig geweest maar rob en ik komen er niet uit kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet instellen????:wink:

Hoi Arthur,

Ik heb de pdf voor Johan al gevonden, maar hier staat dus weining tot niks in voor het instellen van standgas, Idel-Up.
Ik ben meestal de gene die de zender programeert voor Johan voor zijn heli's, maar dit kon ik nergens duidelijk gevonden krijgen.
Als iemand weet waar ik de juiste informatie kan vinden ben ik je zeer dankbaar.

@moderator:
Wil je dit onder kopje Modelhelikopters/Elektronica zetten.

Groetjes Rob.

Heeft Ton Spierings, niet dezelfde zender? Of is dat een MC-22? Anders kun je misschien zijn boekje even lenen...

Groetjes,
Tim

ja jongens ik weet dat deze zender het gewoon kan:yes: omdat n vroegere colega vlieger het ook gebruikte met dezelvde zender maar hoe!!!we komen dr wel uit samen even geduld:mrgreen:

@moderator dit draatje kan inderdaat naar helis en elektronica!!!FOUTJE!!

mvgr johan snijders:bye:

Hoi,

vraag mij alles maar over de MC 20.
Eerst in code 23 bij de schalter function de GV1 (gasvorwahl) aan een schakelaar toewijzen.
Dan in code 85 bij de gewenste schakelaarstand de gasvorwahl inprogrammeren.
In GV2 kan je een 2e gasvorwahl aanmaken. ze hebben het zo gemaakt dat je dat met een driestanden schakelaar kan doen.

Lees de handleiding even voor de details.

Steven

Schiet me nog even te binnen: in code 92 kan je het optoeren van de idle up nog een tijdsvertraging geven.

Welke software versie heb je trouwens?

Laatst bewerkt:
kijk hier hebben we wat aan heim:yes: ik heb er een met n nederlands modulle ik heb hem zelf 10 jaar terug nieuw gekocht en erg wijnig gebruikt, met vliegtuigen kom ik er aardig goed uit maar met helis:hammer:
zit er ook n vertraging in voor raetracs ????

mvgr johan snijders

Ja dat kan ook :code 79

Wat de software versie bedoelde ik eigenlijk of je de X of de S versie hebt. Je kan het zien op een ongebruikte geheugenplaats, daar zal bij jouw in de naam dan XN of SN staan.

Steven

standgas

hallo Johan
Ik denk dat je het zal vinden onder code 18 leeglooptrim na het oproepen van de code kan de richting van het gas worden bepaald (gas trekken of gas duwen) kan dit je soms helpen?

Gr Peter

Soort code

Hallo Steven,
Het is wel afhankelijk van welke soort module er in steekt (zweefvlieger of helimodule) vandaar de verschillende codes.

Gr Peter

Peter,

de MC 20 is dacht ik eerst met de X software en later met de S software uitgeleverd. Die hebben dezelfde codes behalve dan dat de S software er een paar meer heeft.

De helisoft module die er ooit geweest is was voor de MC 18 gemaakt. Voor zwevers was er toen ook een speciale module. Standaard zat er in de MC 18 de MC18U software als ik me goed herinner.

Ik ging er even vanuit dat Johan de X of de S software heeft. Blijkens zijn mededeling dat hij de laatste software heeft neem ik dus aan dat dat de S software is. De X en de S zijn in elk geval voorzien van alle vleugeltypes en helies.

en inderdaad is code 21 ook nog handig. Die was ik nog vergeten te noemen.
Samen komen we er goed uit!

Ik hoop dat Johan het ondertussen voor elkaar heeft.

Steven.

We gaan vanavond een HK450GT op de MC20 programeren. Ik had al dat stukje over GV1 gevonden nu nog de rest.

Alvast bedankt heren voor de info.

Groetjes Rob.

Back