Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik vind het geen belachelijke vraag maar ik begrijp gewoon niet waar je het over hebt.
"Hoe monteer je een koelelement op je motorregelaar...ik zou het graag op mijn motor mounten"
Misschien dat meer mensen dat hebben?
Er zit dus blijkbaar iets bij je regelaar waar je geen raad mee weet. Een foto er bij zou zomaar een hoop duidelijker maken.
Of een link waar een plaatje te zien is?
Mijn 80 ampere regelaar van Kontronic uit het brushed tijdperk had het standaard er al op zitten, kijk je bij RCtechnics dan zijn er diversen regelaars met standaard al een koelprofieltje. Wie ooit een regelaar heeft opengemaakt ziet dat in 99% van alle regelaars de mosfets op een metaalplaatje zitten. Dit is dus om te koelen niet om onnodig gewicht toe te voegen.
Even terug naar je probleem, koelprofieltjes zijn bij bergen te koop, in de radioonderdelenhandel, computerhandel of zelf maken van aluminiumprofiel. Een goede bevestiging is de witte wamte geleidende pasta (in de volksmond, schoonmoeder's tandpasta, vanwege de giftigheid ) tussen regelaar en koelprofiel , is eenvoudig verkrijgbaar in de computerhandel, dan wurgbandjes, tire-raps eromheen en klaar. En dan natuurlijk niet in het schuimrubber inpakken wabt dan kan de regelaar zijn warmte nog niet kwijt.
ik ben van plan om het koelelement (dat meegeleverd werd met de motorregelaar) op het motortje te planten. de regelaar kan 10A continu trekke en ik zit maar aan een kleine 5A. maar de motor wordt véél te heet naar m'n goesting..
maar ik weet geen raad met het plastic rubbere matje dat er ook bij zat. het is geen dubbelzijdige plakband of zoiets - vreemd
dan maar de 'toothpaste' truc van ons grootmoe zeker hé
omdat ik het met m'n ampére-tang gemeten heb (4,76A) -VC521 van conrad AC/DC mini ampéretang -> goei geriefje trouwens!!-
ik ben inderdaad aan het modificeren geslagen want de 2 stock propjes zijn aan diggelen gevlogen.. en ik vind ze nergens tenzij te bestellen in de VS en in totaal meer dan een 20 euros betalen voor 2 reserve stuks vind ik te gek als je weet dat ik nu voor 5 euro gesteld ben. het is een graupner cam speed propje één van de kleinste die er zijn 5x4 zoiets (lees: die ik in de winkel gevonden heb tenminste) dus ik dacht MOOI. ik heb nog wel niet gevlogen sinds de prop-mod maar ik denk dat throttle half stick ruim voldoende zal zijn qua snelheid
tijdens het meten van de stroom kwam er wel een beetje een geurtje af en de motor was best (te) heet. vandaar m'n idee van de koelribben. volgens de flyer van cox kan de stock motor van de cox warbirds best 5A hebben..
ik vlieg dus die P-47 met stock motor, 10A lipo ESC van GWS & mini lipo van jamara 7,4V 2 cellen
of ik zou 'ns moeten uitkijken voor een mini brushless motor en de stock motor vervangen...
Als het motortje zo heet wordt en begint te stinken belast je het te zwaar, wat Cox daar ook over zegt . Koelribben gaan niet helpen tegen overbelasting. Natuurlijk zal het de levensduur een ietsje pietsje verlengen maar het probleem blijft natuurlijk.....
Denk dat je er slimmer aan doet ergens een propje te vinden van de juiste afmetingen.
-edit- GWS heeft kleinere propjes RCtechnics Internet Store
en die kosten 1 euro per stuk
heb net nog 'ns nagemeten en als ik half tot 3/4 gas geef dan zit ik mooi rond de 4A en de motor wordt wel warm maar niet overdreven daarentegen als ik continu volgas geef dan wordt ie oververhit, maar dan vliegt de warbird zo snel dat ik hem nie meer zie vrees ik
ik heb net hetzelfde met de gws mustang, 18A esc, typhoon hetrc 6/3D, 8x6 propie. bij volgas (16,64A) trap ik echt wel op de staart, ik vlieg meestal half tot 3/4 gas (7 à 9A) is m'n gewoonte ik heb graag wat overschot op de throttle stick.
maar misschien moet ik toch een kleiner propje proberen alhoewel de mustang best lekker vliegt nu...