Ik ben bezig met het bouwen van een RC vrachtwagen. Nu moet deze er uit gaan zien als een van de firma Mammoet.
Ik heb gelukkig een tweede cabine waar ik wat op kan testen. En dat heb ik ook gedaan, alleen het is een beetje niet goed gegaan
Eerst even een uitleg:
De cabine eerst in een primer gespoten.
Daarna een basis rode kleur gespoten (spuitbus)
Afgeplakt met 3M tape
Zwarte kleur gespoten (ook spuitbus)
Na een half uurtje de tape verwijderd.
Toe kwam ik er dus achter dat de zwarte verf op veel plaatsen onder de tape was doorgelopen. dat dit in naadjes gebeurt is nog niet echt een ramp, maar het gebeurde ook onder de rechte lijnen door.
De vraag:
Hoe kan ik dit voorkomen. Ik ben ook in het bezit van een compressor en een airbrush. Tamiya verf in dezelfde kleuren heb ik ook in huis. dus ik kan ook met airbrush spuiten.
Hieronder een paar foto's ter illustratie.
Alvast bedankt voor de hulp
Jeroen
Ik heb gelukkig een tweede cabine waar ik wat op kan testen. En dat heb ik ook gedaan, alleen het is een beetje niet goed gegaan
Eerst even een uitleg:
De cabine eerst in een primer gespoten.
Daarna een basis rode kleur gespoten (spuitbus)
Afgeplakt met 3M tape
Zwarte kleur gespoten (ook spuitbus)
Na een half uurtje de tape verwijderd.
Toe kwam ik er dus achter dat de zwarte verf op veel plaatsen onder de tape was doorgelopen. dat dit in naadjes gebeurt is nog niet echt een ramp, maar het gebeurde ook onder de rechte lijnen door.
De vraag:
Hoe kan ik dit voorkomen. Ik ben ook in het bezit van een compressor en een airbrush. Tamiya verf in dezelfde kleuren heb ik ook in huis. dus ik kan ook met airbrush spuiten.
Hieronder een paar foto's ter illustratie.
Alvast bedankt voor de hulp
Jeroen