Tadango
Forum veteraan
Ik heb nu 2 keer gevlogen met mijn pylon racer. Beide keren problemen maar ook beide keren een prop stuk
elke keer 4 euro is niet echt leuk. Hoe los ik dit op? Een klap prop is geen optie tenzij iemand een 4,7x4,7 weet die 26000 rpm kan 
Ik vloog nu zonder rem. Die prop is zo klein, die blijft toch niet door draaien? Ik kan eens proberen met rem. Misschien heb ik mazzel en blijft hij steeds in een goede stand staan
Als hij blijft draaien zal hij altijd de grond raken en dan happen en afbreken. Als hij stil staat moet hij precies naar beneden staan anders raait hij weg... hoop ik.
Maar wat is nu een goede duurzame oplossing? Ik zat al te denken een een hele kleine servo erbij in die een klein stukje de neus uit steekt en zo de prop stopt op een goed punt. Dit is alleen een gekke oplossing en ook zwaar.

Ik vloog nu zonder rem. Die prop is zo klein, die blijft toch niet door draaien? Ik kan eens proberen met rem. Misschien heb ik mazzel en blijft hij steeds in een goede stand staan

Maar wat is nu een goede duurzame oplossing? Ik zat al te denken een een hele kleine servo erbij in die een klein stukje de neus uit steekt en zo de prop stopt op een goed punt. Dit is alleen een gekke oplossing en ook zwaar.