Hoe Silverlit Atom Modificeren

• Topicstarter Topicstarter Atom Flyer
  • Startdatum Startdatum
A

Atom Flyer

Guest
Hey hoi ik ben nieuw hier!

Ik heb een Silverlit Atom gekocht (met zo`n bol cockpitje)
De bedoeling is om het dingetje optimaal te kunnen laten vliegen.
Heeft iemand enig idee hoe hem zo goed mogelijk te modificeren voor een optimaal vlieg-resultaat???

deze toestelletjes zij toch vlieg klaar
er moet daar normaal niets meer aan veranderd worden .
soms zit er bij deze toestelletjes een klevertje voor het gewicht meer naar voren
op de neus te legen zo dat ie wat beter voorwaarts vliegt maar dat probeer je best zelf uit
de toestelletjes zijn bijna on breekbaar dus testen maar ;)

Welkom :)

Leuk dat je hier terecht bent gekomen!.
De silverlit Atom is een coaxiaal heli.
Je kunt inderdaad vrij weinig afstellen maar ze vliegen enorm leuk na wat oefenen, en zelfs mooie vlakke achtjes door de huiskamer zijn mogelijk.
Ik verplaats je post naar de afdeling waar de meeste kennis op dat gebied zit.

Voor wat waar te posten in de heli sectie van het MBF:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Grt,
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt idd weinig afstellen maar ik heb begrepen dat je hem beter en vlakker kunt laten vliegen door er een beetje gewicht in te doen of wat met de staart te rommelen. De bedoeling is om binnenkort een Lama V4 te kopen, maar ik heb gezien hoe hij er nu bij m`n broertje uit ziet en dat is een ervaren vlieger......

Mn eerste besmetting met het heli virus was met een syma Fairy.. die lijkt heeel erg op dit helicoptertje. Helaas is de mijne na een dagje plezier al behoorlijk gesneuveld. maar voor het geld erg veel plezier van gehad. (ms drie jarige zoontje werd helemaal wild en haald iedere keer het gecrashte helicoptertje op.. erg leuk)

Op youtube staan voor de fairy wel wat tips hoe je 'm sneller of juist langzamer kan laten vliegen (door het staatrotortje iets naar boven of naar beneden te draaien) en wat tips hoe je 'm beter kan sturen. Ik heb helaas dus maar 1 dagje ervaring met zoiets maar het is erg grappig.

Het is volgens mij geen coaxiaal maar een twee kanaals FP.. ook leuk maar ik ben er achter gekomen dat dat wat moeilijker te vliegen is .. heb al wel in dat dagje 2 staartrotortje gesloopt en op het laatst blijkbaar ook het staartmotortje want hij draait nu alleen nog maar heel hard om zn as. verder bleef het allemaal wonderbaarlijk heel(en hij is echt heeel veel gecrashed).

Maarten

Welkom.
Er is, zoals eerder gemeld, weinig te modden aan dat ding.
De enige tip die ik kan meegeven is dat als de accu helemaal dood is, deze makkelijk te vervangen is....en natuurlijk meteen weer volop kracht en vliegtijd geeft.

De accu van mijn Picooz hield er na een paar maanden mee op, heb toen voor 10E twee reserve accu-cells gekocht en vlieg nog een paar keer per week met de Picooz, tot grote vreugde.

ok dank mijn hugo van silverlit blijft maar clok tegenwaarts draaien goeveel ik ook trim hij blijft maar draaien kan ik daar wat aan doen

Back