Hoop vanmiddag/vanavond nogmaals 1 a 2 misschien wel 3 testen te doen met het rooksysteem.
Heb nu al even een aanpassing gemaakt:
- de doorgang is nu veel netter en sproeit meer.
De eerste versie had ik gewoon met een tang dichtgeknepen, wat resulteert in en kleine doorlaat in het midden en grotere aan de zijkanten.
Heb nu het geheel "dichtgeknepen" en met een mesje een klein gleufje "gesneden".
Nu heb ik een mooie brede "nevel".
- de locatie van de sproeier heb ik wat naar beneden verlegt.
Bij de eerste test had ik alleen veel rook uit de rechteruitlaat, hoop dat dat nu meer uit beiden komt.
Anders nog wat buigen/verplaatsen.
En wat moet er nog veranderd worden?
- veelste veel rook.
Kan nooit teveel zijn natuurlijk maar er wordt nu zoveel ingespoten dat er een dun laagje zich vormt aan de binnenzijde van de pijp.
En, dat is minder, in de uitlaatrand waarna het zo m`n romp inloopt.
Dit moet echt veel minder, hoop dat dat nu met de aanpassing van de sproeier veel mnder is anders moet ik nog een restrictie hier of daar gaan toepassen.
Want die zooi in m`n kist is geen goed idee (ben benieuwd of ik straks met het starten verschil merk :roll: ).
- denk dat 2 kleppen het beste is, heb nu alleen klep in de druk leiding maar als je de klep dicht doet blijft er nog redelijk lange tijd wat rook ontsnappen omdat eerst de druk in de tank volledig weg moet zijn en dan nog het resterende in de leiding verbrandt wordt.
Op deze manier is het niet echt aan/uit rook maar aan en zeer geleidelijk uit.
Dat is niks.
Mooiste is dus 2 kleppen, 1 in de drukleiding en 1 in de sproeier leiding.
Waarom 2 en niet alleen in de sproeier leiding?
Nu zal de tank niet onder constante druk komen te staan en dat lijkt me beter.
O ja, en mijn mix?
50% kerosine met 50% transmissieolie

(tja, zoek ik de kast en pak wat je pakken kan ;-) ).