Hoe smoke maken met een turbine?

Kijk hier eens bij AMT, gebruiken de gas aansluiting:
http://amtjets.com/pdf/1 valve smoke system using gas connection.pdf

En in het RC Universe draadje:
I didn't know that the propane line acted like a pressure port. Does this only work with AMT turbines?
No, works for all other turbines as well.

Daar mijn elektronische gasklep stuk is start ik de motor nu gewoon met de gasfles direct op de motor.
Toen ik dat voor het eerst deed en de fles verwijderde viel het me op dat er een druk op de leiding stond daar er een mooi stroom lucht/rook uitkwam.

Verder nooit over na gedacht en er een kraan tussen gezet.

Nu dit voor bij kwam............................... :D

Laatst bewerkt:
:worship::worship::worship::worship::worship:
Ik denk dat mijn € gevallen is, na alles nog een nauwkeurig gelezen te hebben.
Dus de aansluiting waar je het startgas doorjaagt komt onder druk te staan vanuit de motor eens deze loopt.
Dit had ik nog niet door :oops:

Dit maakt mijn setup voor smoke zoveel eenvoudiger

grtz A

Volgens mij moet er nog een kraantje geplaatst worden waar je aftakt naar je smoke tank. Anders zal wanneer je je turbine wil starten met lege smoketank alle gas in de tank en leidingen gaan.
Ze zal maar starten wanneer alles met gas gevuld is.
Met dit kraantje kan ik dit voorkomen en met lege smoketank toch opstarten.

Vandaag eens een testrun gedaan op de grond met smoke, voorlopig met een manueel kraantje om de smoke aan en uit te zetten omdat mijn ventiel nog niet binnen is.
Mijn eerste bevindingen:
- het gaatje waar de rookvloeistof uitkomt moet blijkbaar mee met de richting van uitlaatgas staan, anders blaast de turbine meer druk in het gaatje dan er uit de gasaansluiting kan komen.

-om een mooie volle smoke te hebben verdampt blijkbaar de rookvloeistof niet volledig en komt er wat vochtige nevel mee.
is dit normaal of stroomt er teveel vloeistof?

Ik teste met gewone kero.
Is bio diesel hetzelfde als gewone dieselvan aan de pomp ?

grtz A

Laatst bewerkt:
Hee Theo,

leuk je gezien te hebben op Oss.

Heb thuis al een pijpje klaar liggen, nu nog een tank opsnorren die de druk aan kan.

Ga ik van het weekend eens even provisorisch kijken tijdens het werk hoe en of het werkt.

Grt,
Berto.

Slaolie had ik al geprobeerd, maar is een beetje te vettig.
Ontkistingsolie kan ik enkel per 25L krijgen en kost 106€.
Ik ga gewoon Smokeolie van 3W kopen, ik denk dat dit het beste zal zijn.
Intussen is alles mooi klaar, ik heb een servogestuurd ventiel gemonteerd.
15€ voor een ventieletje man metal works en een oude meniservo, het werkt perfect en weegt alles samen 75gram.

full

grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag getest met powerbox smoke vloeistof.
Verschil met om het even welke vloeistof ik eerder probeerde: 20x meer rook.
Niet normaal heel mijn tuin is nog aan het naroken, dit spul is misschien duur, maar het doet in alle geval wel wat er op de verpakking staat.

grtz a

goed om te weten.

NU dus een beetje experimenteren met goedkopere vloeistoffen en gaan :yes:

Jammer dat ik nu even niet de video op m`n werk kan uploaden, later vanavond meer ;-)

Vooral meer rook :yes:

Back