Hoe spinner pas maken op prop?

Ik neem altijd een stukje karton en ga daar net zo lang op knippen totdat ik een mooi vorm heb die netjes over de prop past (1 blad uiteraard). Daarna plak ik van dat witte papier plakband op de spinner en ook de onderkant plak ik dicht (indien je de bodem er niet onder kan zetten, anders plakband over de bodem plakken). Daarna precies het midden aftekenen en in geval van een 3 blads netjes 120 graden afmeten zodat de gaten onder de goede hoek krijgt. Dan plaats je de kartonnen mal tegen de zijkant van de mal met de achterkant precies op de lijn en teken je op het papier plakband de lijnen af. Deze slijp of frees je dan eerst grof uit en werk je dan mooi rustig af tot de lijn bijna weg is. Daarna even passen en kijken of alles goed uitkomt en netjes de lijn weghalen door het mooi af te werken. Zo doe ik dat met alu en gfk spinners. Gaat erg goed tot nu toe :)

spinner.jpg

Je kunt ook gewoon je prop en spinner goed vastschroeven, dan is dat stootrandje niet nodig :P

Geklier natuurlijk ;)

Het balanceren van een spinner is in mijn ervaring een pokkewerkje op 'normale propbalancers'. Dan is zo'n balancer met zo'n waterpasje bovenin al een stuk makkelijker..

Je kunt ook gewoon je prop en spinner goed vastschroeven, dan is dat stootrandje niet nodig :P

Was het maar zo..... Met een gfk of cfk spinner, tegen een cfk prop aan, kun je hem nog zo vastdraaien, hij vreet 'm gewoon aan.... (of je moet van die zijdelingse schroeven hebben)

Grt.

Hoezo zit de spinner tegen de prop aan? De prop zit toch vast op de achterplaat en de spinner dop fixeert op de plaat en raakt de prop niet. Tenminste bij mijn props en spinners dan. Wellicht zit dit anders vast.

Dat rubber is wel mooi spul en zoek ik al langer (voor andere doeleinden) maar waar kan je dat krijgen?

Hoezo zit de spinner tegen de prop aan? De prop zit toch vast op de achterplaat en de spinner dop fixeert op de plaat en raakt de prop niet.

Ja, dat is de theorie, maar al draai je hem nog zo goed vast, hij "glijdt" altijd weer tegen de prop aan tijdens het draaien, ik heb het nooit kunnen voorkomen, dus daarom zo opgelost.

Heb het een keer in Duitsland gekocht, zal ff kijken of ik het nog kan achterhalen....

Grt.

Okee, ik snap wat je bedoeld. Mijn spinners hebben een soort wig in de dop die in een uitsparing valt in de achterplaat. Deze zit dus altijd op dezelfde plek en kan niet draaien tov de achterplaat. Indien de dop dat niet heeft zal hij inderdaad gaan draaien.

Uitbalanceren van een Alu spinner gaat prima door met een boor kleine hapjes uit de binnenkant te boren. Ik gebruik een vrij grote boor, 5-6mm.
Bij de rand is het materiaal meestal dik genoeg, wel even uitkijken dat je niet doorschiet.
Ook de achterplaat is op die manier prima uit te balanceren

Back