Hoe zit dat nu eigenlijk met die belt ?
Hier en daar lees je dat je de staart zo moet monteren dat de belt NIET te strak is. Met niet te strak is er zelfs eentje die beweerd dat de heckrotor, mits met wat kracht de hoofdrotor te draaien, deze een tand mag overslaan :?: :?: :?:
Als ik dat las, wist ik niet wat ik zag....ik dacht altijd dat de belt strak moest gespannen zijn maar in die mate dat je er toch nog beweging in krijgt als je er met een vinger/schroevendraaier tegenaan duwd.
Kan hier iemand wat duidelijkheid scheppen. Ik heb nogal last van gyro tail wag en dat zou wel eens kunnen dat de belt te strak staat maar alvorens ik daar ga aan prutsen : eerst even de forumleden uithoren :wink:
Gyro is de Align
HH sensitivity op zender is momenteel 35% !!!! en zo nu en dan tijdens voorwaartse vlucht durft de staart nog een wiegen, voor de rest houd hij goed z'n richting....dat wel.Op 40% : wagging, zelfs in hover.
Zender : MX-12
De heck is vrij beweegbaar zonder dat je 'binding' voelt.
Hier en daar lees je dat je de staart zo moet monteren dat de belt NIET te strak is. Met niet te strak is er zelfs eentje die beweerd dat de heckrotor, mits met wat kracht de hoofdrotor te draaien, deze een tand mag overslaan :?: :?: :?:
Als ik dat las, wist ik niet wat ik zag....ik dacht altijd dat de belt strak moest gespannen zijn maar in die mate dat je er toch nog beweging in krijgt als je er met een vinger/schroevendraaier tegenaan duwd.
Kan hier iemand wat duidelijkheid scheppen. Ik heb nogal last van gyro tail wag en dat zou wel eens kunnen dat de belt te strak staat maar alvorens ik daar ga aan prutsen : eerst even de forumleden uithoren :wink:
Gyro is de Align
HH sensitivity op zender is momenteel 35% !!!! en zo nu en dan tijdens voorwaartse vlucht durft de staart nog een wiegen, voor de rest houd hij goed z'n richting....dat wel.Op 40% : wagging, zelfs in hover.
Zender : MX-12
De heck is vrij beweegbaar zonder dat je 'binding' voelt.