hoe te beginen

Ik weet niet wat voor servo('s) je hebt maar voor het zeil is wel een sterke zeilwinch of high torque servo nodig...:olympic:

Als Pientertje hem echt zo klein wil bouwen (alles kan als je maar wilt, is alleen een stuk lastiger) heb je wellicht ook niet zo'n sterke servo nodig...

Ik dacht dat er niet meer gepost was, had niet op pagina twee gekeken. Ik ben dus al aan mijn cadet begonnen. Het is erg leuk om te maken. Ik ben nu klaar met de romp. Maar ik heb spanten van dat blauwe schuim gemaakt dat ik met uhu por aan het hout heb gelijmt. Mooie rom, alleen een klein schoonheidsfoutje bij de boeg. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik trek dat blauwe schuim er weer uit, maar er blijven ontzetten vieze zacht lijmresten over. Met de dremel borstelen heeft er alleen maar voor gezorgd dat dit troep uitgesmeerd werd. Hoe kan ik deze lijm het beste verwijderen?

Over de ruimte, bij de houten cadet zit er achter ook nog plek. En als later blijkt dat hij te klein is kan ik het als leerporces beschouwen en een grotere bouwen.

als je met schuren de lijm uitsmeert dan is waarschijnlijk de lijm niet droog. normaal kun je lijm gewoon wegschuren.

hoe groot heb je hem nu gebouwd?

Ik krijg het er nu af. Eerst met een schuurpapiertje. Dan krijg je een grote lijmzooi. Dan met wd40. En dan de wd40 resten weer met aceton verwijderen. Het is por lijm. Dat blijft altijd een beetje zacht. Hij is ca 35cm

Laatst bewerkt:
als je met schuren de lijm uitsmeert dan is waarschijnlijk de lijm niet droog. normaal kun je lijm gewoon wegschuren.

hoe groot heb je hem nu gebouwd?

Met normale lijm wel ja, maar zulk soort por lijm lijkt een beetje op bisonkit. Het blijft rubberachtig.. Daarom is het moeilijk te bewerken.

Nou, de eerste twee lagen primer en aan de binnenkant lak zitten erop. Hij word rood. De lak lijkt te hechten dus de lijm is goed weg gegaan.

Back