hoe te leren 3d vliegen

• Topicstarter Topicstarter baileys
  • Startdatum Startdatum
B

baileys

Guest
zo ik denk dat dit wel een handige
post is???

ik zal graag willen weten waar te beginnen wat moet je kunnen
om uberhaupt te beginnen met 3d en
alles is welkom filmpjes alles

ik kan b.v goed 3den op de sim maar kan je het ook in het echt dan
(vlieg met realflight g3 )

groetejs baileys

Ik denk dat je moet beginnen met hoveren en normaal vliegen. Pas als je dat goed kunt, kun je gaan kijken naar 3D vliegen.

Stap 1: Hoveren in 4 richtingen
Stap 2: Rustig rondvliegen opbouwen

Het is belangrijk meteen met de goede afstelling te beginnen! Als je je hoverpunt van midstick opeens naar 3/4 moet doen is dat een heel nieuw leerpunt!

dat is ook zo
ik heb hem al ingesteld
in idle up enzo
ik kan positie vliegen
dus brevet figuren ben nou proberen
om rond te gaan vliegen
maar het moet beter weer worden

groettjes

Zonder zelf heli-ervaring te hebben, maar louter kijkend naar wat anderen mij vertellen en wat ik om mij heen zie gebeuren, denk ik dat je 3D vliegen nog even uit je hoofd moet zetten.

Leer eerst maar goed gewoon vliegen. Dan komt dat 3D vliegen vanzelf..

Dat is hetzelfde als 3D leren vliegen wat jij zegt Hezik, namelijk eerst de basis en dan pas figuren.

dat is allemaal wel zo
maar het 3d vliegen heb je niet zomaar geleerd
maar laten we het makelijker vragen
het inverted vliegen dan
gewoon de heli op de kop
en wat zijn de goede instelling van de zender

de pitch curve en de trohttle curve
en wat zijn de standen van je sticks
wat je zei laurens een goede afstelling

mvg

zo heb alles ingesteld
in me zoom 400
en daar ga ik het binnenkort mee
proberen ik laat het weten

groetjes Baileys

oh ja zijn er ook filmpjes van hoe te 3d vliegen in ze werk gaat

dat ga ik ook doen,
ben druk op de sim
met hoveren in 4 richtingen.
rustig heen en weer vliegen en dat ga
ik nou proberen met de zoom 400,
in het echt ???
en het gaat me meer even om het inverted
dat is al een grote stap

Inverted is wat moeilijker dan normaal. Om in inverted te komen kan je beter eerst in 4 richtingen leren hoveren, dan 8tjes vliegen en loops of rolls leren.

ga eerst maar in het echt beginnen met
hoveren in 4 richtingen
en iedere keer wat verder

en als je dan een keer overkop gaat uiteindelijk, doe het dan op een zo eenvoudig mogelijke wijze en zie dat je eerst op simulator toch al inverted kan hooveren en rondjes vliegen (zei verkoper als criterium), en neem vooral genoeg beginhoogte. eerste inverted poging in dit filmpje ging nagenoeg ook bijna mis omdat je gewoon niet erg hard kan voorspellen hoe je heli precies reageren gaat.

Omdat het heel lastig is om je heli perfect afgesteld te hebben voor 3D zonder dat je 3D kan vliegen is het moeilijk om ermee te beginnen. Het mooiste is als iemand anders je heli kan invliegen/afstellen zodat hij geschikt is voor wat jij er mee wil, dit scheelt al de helft! Ik zie namelijk veel beginners crashen door een verkeerd ingestelde helicopter, niet alleen omdat ze niet goed genoeg kunnen sturen!

Ook zul je het enorm spannend vinden (als je eenmaal normaal kan vliegen) om verder te gaan, omdat dit lastig is geef ik les aan mensen. Zo kan iedereen nieuwe figuren proberen en kan ik altijd ingrijpen, ook het instellen van de heli doe ik dan meteen. Uiteraard zijn er meer mensen in Nederland die je op deze manier kunnen helpen met het "leren" 3D vliegen, het kost meestal wel wat maar daar staat tegenover dat je als het goed is nooit meer onzinnig crasht!

Kortom, eerst normaal leren vliegen en daarna rustig uitbouwen... liefst iemand vinden die echt goed kan vliegen om je heli af te stellen en je te helpen met de verdere stappen.

Cheers,

Richard

heeel erg bedankt
voor deze info!!!
ik ken iemand die dat kan ja
is wel handig
ik ga morgen lekker vliegen ,,
als het goed is is het beter
weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :sniper:

Back