Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
beste mensen
ik heb ook de lader imax quattro b6 er zitten een xh adaptor en tp\fp adaptor bij als je dus 4 batt will laden zal er dus nog 2 bij moeten komen welke moet ik aanschaffen
ik wil dus 4x een 3s lipo laden of kunnen ze allebij?
mvg frank borgo
Indien je allemaal gelijk ontladen/zelfde specs lipo's wilt opladen, kun je dat toch doen met 1 lader??? Met name met een parallel charging board kan ik 6 keer een 6cells lipo's in één ruk opladen...
Ik sluit volle en lege accu's niet graag parallel aan,
lijkt me vrij gevaarlijk.
Das geen probleem hoor, als je maar begint met de grote stekkers, en niet met de balance draadjes...
daarbij, waarom zou je een volle accu willen laden????
Das geen probleem hoor, als je maar begint met de grote stekkers, en niet met de balance draadjes...
daarbij, waarom zou je een volle accu willen laden????
Gezien de lage inwendige weerstand van lipo accus, is het zeker niet verstandig om een volle en lege accu parralel aan te gaan sluiten.
De lege accu wordt met een vrij hoge stroom geladen, en de volle accu met deze zelfde stroom ontladen. De volle accu zou hier wel eens geen problemen mee kunnen hebben, maar de lege accu zeker wel!.....
Dat zal altijd wel het verschil blijven tussen wedstrijd rijders en recreatie rijders. Dat blijft gewoon een wereld van verschil in doen en laten...
Ik denk dat dat wel mee valt aangezien beide accu's op 4.2v worden gehouden en daarmee beide stroom ontvangen ipv afstaan. Maar de vraag blijft waarom je het zou willen, je schiet er niet veel mee op, laadtijden zullen nog steeds omhoog schieten.
Wel zou er een ongelijke stroomverdeling kunnen zijn tussen de 2 accu's , als je de lader dan ook op een 2x zo'n grote stroom zet zal de meest lege accu meer stroom trekken wat schadelijk zou kunnen zijn.
Voor beide groepen geldt dat een goede investering lang plezier zal geven en je beter gewoon niet kan bezuinigen al kost een B6 ladertje echt zoveel niet meer en voldoet prima voor de meesten in beide groepen. Ik ben dan ook zeer tevreden met mijn Infinity-3
Ik denk dat dat wel mee valt aangezien beide accu's op 4.2v worden gehouden en daarmee beide stroom ontvangen ipv afstaan.
Ik hoop dat je beseft dat op dit forum veel beginners en nieuwkomers in deze hobby zitten.
Precies, en met de opmerking van Oscar:
Moeten we wel rekening blijven houden.
Jij weet net zo goed als ik (onze opleiding) dat de spanning de baas is, dus om de "stroom" te begrenzen zul je de spanning aan moeten passen.
Vaak denk men dat een lader 4.2V op een lipo zet en de stroom begrensd op de ingestelde waarde, maar een stroom kun je helemaal niet begrenzen. Jij weet net zo goed als ik (onze opleiding) dat de spanning de baas is, dus om de "stroom" te begrenzen zul je de spanning aan moeten passen.