Hoe warm mag het vxl setje worden?

Hallo allemaal,

Ik wil even weten hoe warm het vxl setje mag worden want ik wil op 3s lipo gaan rijden.
Ik weet de sticky die er staat maar daar staat 70C graden max.
alleen sommige mensen rijden hun motor op 80c.
alleen wat is de echte max temp van een vxl set.
owja en wat is er een goede gearing voor?
het is een bandit vxl.
en ook nog motorheatsinks benodigd?
ik ga offroad op het gras rijden en ik wil me setje dus niet te heet hebben.

mvg, Paul

de standaard gearing werkt voor mij (bij m'n Slash, Slash 4x4 en Rustler perfect.
m'n rustler heeft een standaard vertanding van 19/86 (met de 12T titan motor.
ik heb deze vertanding gewoon gebruikt toen ik er een VXL setje in heb gehangen, en dat werkt perfect. (in mul zand word deze aardig warm, maar verder loop het setje erg mooi koel. :) )

beste manier is om een infrarood temperatuur meter aan te schaffen.
tegenwoordig al voor rond de 10 euro in huis via hobbyking.com

zelf houd ik een max temp aan van 70 graden op de vxl motor. als je er onverhoopt een keer overheen gaat is er nog niets ernstigs aan de hand.

gras is naar mijn beleving wel een van de zwaarste ondergronden voor een offroad auto. houd daar rekening mee.

26/76 ... wil je naar de maan toe springen? Jou set-up zal wel bijna kokend heet worden, vooral in gras.

Klamath zijn gearing klinkt al een stuk beter en zoals murky zegt, een tempgun kopen en testen. Ik hou zelf altijd als max 60c aan, ga je er overheen dan is er nog geen man overboord. De setjes kunnen best 80c hebben, maar hoe koeler hoe langer je set-up mee zal gaan.

nard..... lees ff dat ik NIEUWE gears erbij ging kopen. dat staat er ook bij. en dan neem ik zijn vertanding over. of zal ik 16/90 gaan rijden voor de zekerheid?

I know, maar waarom die gearing in eerste instantie. Is leuk voor een speedrun maar verder dient het geen nut.

16/90 is wel heel conservatief. Gewoon 19/86 en pinions 17 / 18 / 19 / 20 / 21 en purs 84 / 86 / 88 (of welke er het dichtsbij zitten) kopen.

full
hallo,

Ik heb nieuwe banden op emn Rustler en mense zegge dan ik er nu een andere gearing in moet zette. welke raden jullie aan??

Laatst bewerkt door een moderator:
ga nu eens zelf proberen met de banden en hou de temperatuur in de gaten met een temperatuur meter , lees Nard zijn post een goed ;)

je hebt nu al in drie verschillende draadjes dezelfde vraag gesteld..............

een groene gearing zal mss lukken :rolleyes: lol.

nee zeg! luisterd maar naar nard! zijn verhaal klopt volledig.zoals Q al had vermeld. en bestel ineens een nieuw setje cardans.want met deze sloefen
gaan ze het niet lang volhouden !

full
hallo,

Ik heb nieuwe banden op emn Rustler en mense zegge dan ik er nu een andere gearing in moet zette. welke raden jullie aan??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi mensen ik rij met een Slash.
Mijn motor word zowiezo 70 graden hij mag max 92 graden hebben.
En mijn regelaar blijft mooi rond de 35 a 40 graden hangen.
De regelaar maak je zowiezo niet kapot want valt uit als em de warm word .
Mijn gearing is 13/54 meer dan genoeg als je op parcours rijd anders fix jij zo u motor op.
één goeie tip ga niet de hoog met je gearing .
er komt meteen een link waar ik rij met 13/54 en gaat all rap genoeg alle grtz phil.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch een tandje hoger vertanden. De motor mag 70c nog wel hebben, maar met deze koude wind en temperatuur vind ik 70c toch vrij hoog, denk dat je er in de zomer wel problemen mee gaat krijgen.
Although not always true, a rule of thumb is:
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
Cool motor, hot controller, hot batteries = overgeared
Warm motor, warm controller, warm batteries = happy components

Hot, warm, and cool vary as well, so here's another general rule:
Hot for a motor = generally over 160F (71C)
Hot for a controller = generally over 150F (66C)(or "thermal" range for the controller)
Hot for batteries = generally over 150F (66C) for nimh, 130F (54C) for lipo
Warm for a motor = generally 100F (38C) through 150F (66C)
Warm for a controller = generally 100F (38C) through 130F (54C)
Warm for batteries = generally 100F (38C) through 130F (54C) for nimh, ambient temp through 120F (49C) for lipo
Cool for all components = generally ambient temp and up to 10 degrees F (5.6C) more

IK zal geen problemen krijgen want ik rij binne en das zowiezo 25 graden op de straat haal ik nog geen 30 graden aub lees alles wat er staat dank u wel en grtz.

Bedoel kamer temp he door word mijn motor 70 graden en buiten 0 graden haalt mijn motor nog geen 30 ma ik rij binne dus vertanding is hoog genoeg.

Bedoel kamer temp he door word mijn motor 70 graden en buiten 0 graden haalt mijn motor nog geen 30 ma ik rij binne dus vertanding is hoog genoeg.

ehh jaja:hammer:

IK zal geen problemen krijgen want ik rij binne en das zowiezo 25 graden op de straat haal ik nog geen 30 graden aub lees alles wat er staat dank u wel en grtz.

ehh

Hoi mensen ik rij met een Slash.
De regelaar maak je zowiezo niet kapot want valt uit als em de warm word .
Mijn gearing is 13/54 meer dan genoeg als je op parcours rijd anders fix jij zo u motor op.
één goeie tip ga niet de hoog met je gearing .
er komt meteen een link waar ik rij met 13/54 en gaat all rap genoeg alle grtz phil.

tis mijn helemaal duidelijk, snap je het zelf wel ???

als je het nu over de motor hebt , zal je wel bedoelen dat je bij kamertemperatuur niet hoger komt dan 70 graden?

en als je buiten rijdt bij 0 graden dat dan de motor niet warmer wordt dan 30 graden? Dan was de oplossing van Nard goed bedoelt , maar niet nodig ?
dus je rijdt met juiste gearing?

Laatst bewerkt:
Q Racing, geen tijd verdoen aan dit soort gasten ;)

Ze weten het allemaal toch net even wat beter dan andere en ze proberen te overtuigen met feiten heeft geen zin. Wellicht kun je hem een cursus Nederlands typen aanbieden, dat heeft wellicht wel zin.

Back