Hoi allemaal,
Ik ben nogmaals een poging aan het doen om toch iig de basis settings op mijn CP heli in te stellen,
zodat degene die hier 3 januari eens komt kijken niet zijn tijd hoeft te verdoen aan het simpelste werk.
Ik heb nu de heli zover gekregen dat de pitch (3D/normal mode daar gelaten) werkt.
Ook de staart met giro lijkt de goede kant op te bewegen.
Maar nu het lastige deel.
Hoe hoord een 3servo(2roll) swash zich te gedragen als je bijvoorbeeld wat nick geeft?
Ik ben voorzichtjes op lage toeren en zonder bladen al aan het kijken wat het zaakje doet.
Het zal ongetwijfeld wel niet zo simpel zijn als ik denk, namenlijk nick forward en de swash held naarvoren.
Als ik nu nick forward geef, gaan de 2 voorste servos omlaag, en de staartkant servo omhoog.
Want de werkelijke blad pitch loopt altijd een kwart voor of achter geloof ik eens gelezen te hebben.
Mijn zender (MC-19) rept met geen woord over CCPM,
maar ik gok erop dat dit hetzelfde betekend:
Collectief werkt iig al, het is enkel de nick/roll waar ik niet zeker van ben.
Hoort kanaal 6 overgens mee te mixen met collectief?
Mischien heb ik dan throttle en gain verkeerd om zitten?
Mischien voor het gemak hoe het is aangesloten.
CH1: Cyclic links
CH2: Cyclic rechts
CH3: Cyclic achter
CH4: Yaw
CH5: Throttle
CH6: Gain
Wie kan me wat tips geven?
Het gaat hier trouwens om een SJM400v2.
Ik ben nogmaals een poging aan het doen om toch iig de basis settings op mijn CP heli in te stellen,
zodat degene die hier 3 januari eens komt kijken niet zijn tijd hoeft te verdoen aan het simpelste werk.
Ik heb nu de heli zover gekregen dat de pitch (3D/normal mode daar gelaten) werkt.
Ook de staart met giro lijkt de goede kant op te bewegen.
Maar nu het lastige deel.
Hoe hoord een 3servo(2roll) swash zich te gedragen als je bijvoorbeeld wat nick geeft?
Ik ben voorzichtjes op lage toeren en zonder bladen al aan het kijken wat het zaakje doet.
Het zal ongetwijfeld wel niet zo simpel zijn als ik denk, namenlijk nick forward en de swash held naarvoren.
Als ik nu nick forward geef, gaan de 2 voorste servos omlaag, en de staartkant servo omhoog.
Want de werkelijke blad pitch loopt altijd een kwart voor of achter geloof ik eens gelezen te hebben.
Mijn zender (MC-19) rept met geen woord over CCPM,
maar ik gok erop dat dit hetzelfde betekend:
Kortom 3 gelijk verdeelde links, 1 achter 2 opzij.3Sv(2roll): Symmetrical three-point swashplate linage using three linkage points arranged equally at 120',
actuated by one pitch axis servo (front or rear) and two roll servos (left and right).
For collective pitch controll all three servos move the swashplate axially.
Collectief werkt iig al, het is enkel de nick/roll waar ik niet zeker van ben.
Hoort kanaal 6 overgens mee te mixen met collectief?
Mischien heb ik dan throttle en gain verkeerd om zitten?
Mischien voor het gemak hoe het is aangesloten.
CH1: Cyclic links
CH2: Cyclic rechts
CH3: Cyclic achter
CH4: Yaw
CH5: Throttle
CH6: Gain
Wie kan me wat tips geven?
Het gaat hier trouwens om een SJM400v2.
Laatst bewerkt: