hoe werkt een sim?

• Topicstarter Topicstarter doodidle
  • Startdatum Startdatum
D

doodidle

Guest
hallo,
ik heb besloten te beginnen met modelbouw, om toch een nette start 8) te kunnen maken heb ik besloten een vliegsimulator aan te schaffen. Of dat de graphics goed zijn enz. maak niet uit zolang ik er maar al een beetje op leer vliegen. je moet dan toch een zender aansluiten op je computer? waar kan ik dat vinden allemaal?
groetjes
:lol:

om mee te beginnen is FMS een leuke sim, ook gratis wat mooi is :wink:
je moet je zender met de pc verbinden met een kabeltje, voor elke zender is er wel een dus je moet maar zeggen welke zender je gaat kopen :)
na een paar dagen ben je waarschijnlijk op FMS uitgekeken omdat de sim niet zo heel erg realisitisch is, dan kun je kijken naar aerofly pro deluxe, realflight, reflex of phoenix. deze simulators kosten alleen veel geld, als je niet wil betalen moet je maar een PB sturen, dan leg ik het wel uit :P

bedankt
fms heb ik al, waar kan ik een degelijke maar toch goedkope zender vinden?
die ook op fms werkt?
ik weet er nog niks van heb je voor 100 eur al een degelijke zender en waar vind ik die dan?(goedkoper mag ook :idea: )
greets

ok bedankt die e-sky ziet er wel ok uit.
wat is een goed beginners vliegtuig? ik heb al veel gehoord over de kyosho calmato, maar ik vraag me af of dit vliegtuig als je het uit de doos haalt alleen maar een paar stuken hout of zo zijn. Het liefst zou ik toch de eerste keer niet veel moeten klieren :roll: het beste zou een vliegtuig zijn dat compleet in de doos zit of 1 waar je maar 2 uurtjes werk aan hebt 8) . Maar dan moet ik ook nog een zender kopen zeker? het is maar om een totaal overzicht te krijgen of dit allemaal wel nog in mijn budget past. :?
greets

koop dan in een keer een mx-12 (90euro), die kan je dan ook nog voor het echte vliegen goed gebruiken.
over een beginnersvliegtuig zijn de meningen zeer verschillend, easystar is heel makkelijk te vliegen, maar na een paar vluchten al vrij saai. je kan ook een iets wendbaarder vliegtuigje nemen, maar dan heb je de kans hem in een keer stuk te vliegen.

mmm is die mx-12 niet nogal te pro om mee te beginnen? maar ken jij een dan toch plezierig beginners vliegtuig waar je niet of toch niet te veel meer op moet bouwen en waar je alleen nog een zender voor nodig hebt? of is dit onmogelijk :cry:
greets

minimag is weinig bouwen en makkelijk vliegen.
de mx-12 is niet te ''pro'' hoor, lijkt moeilijk maar valt reuze mee.

doodidle zei:
mmm is die mx-12 niet nogal te pro om mee te beginnen? maar ken jij een dan toch plezierig beginners vliegtuig waar je niet of toch niet te veel meer op moet bouwen en waar je alleen nog een zender voor nodig hebt? of is dit onmogelijk :cry:
greets

hmm.. ik heb de futaba T6exap aangeschaft als 1e zender(informeer in de club met wat ze vliegen,voor de leerling/leraar module) deze zender bevatte direckt 4 servo's,ontvanger,accu,lader..
dus dit komt wel voordeliger uit en ik heb ook de kyosho calmato,hier is niet veel werk aan is dus net wat je zoekt+je moet de motor kope,gloeipug,propeller,spinner,en uiteraard zal je in de loop van tijd veel brandstof stoken :lol:
ik zeg je 1 ding het is duur als beginner,ik spreek uit ervaring dus jah iedereen hier heeft het wel voor gehad.
Je doet wat je wil maar als in de club de mensen enkel met futaba vliegen(zoals be mij)dan neem je beter geen graupner,niemand kan je helpen met problemen enz....

cya

sven311 zei:
doodidle zei:
greets

hmm.. ik heb de futaba T6exap aangeschaft als 1e zender(informeer in de club met wat ze vliegen,voor de leerling/leraar module) deze zender bevatte direckt 4 servo's,ontvanger,accu,lader..
dus dit komt wel voordeliger uit en ik heb ook de kyosho calmato,hier is niet veel werk aan is dus net wat je zoekt+je moet de motor kope,gloeipug,propeller,spinner,en uiteraard zal je in de loop van tijd veel brandstof stoken :lol:
ik zeg je 1 ding het is duur als beginner,ik spreek uit ervaring dus ja iedereen hier heeft het wel voor gehad.
Je doet wat je wil maar als in de club de mensen enkel met futaba vliegen(zoals be mij)dan neem je beter geen graupner,niemand kan je helpen met problemen enz....

cya
wat zijn een gloeipug en spinner? en wat is duur, over hoeveel spreek je dan ik bedoel niet de liters brandstof maar de hele aankoop in het begin

Ga eens langs een modelbouwwinkel doodidle, dan ben je meteen een stuk wijzer en waarschijnlijk zie je dan ook in dat het helemaal niet slecht is om op het begin meteen met wat jij een pro zender noemt te beginnen, want anders moet je deze toch weer kopen als je meerdere vliegtuigen wilt (wat op jouw leeftijd erug snel gebeurd)

Mvg Jesse

flying jesse zei:
Ga eens langs een modelbouwwinkel doodidle, dan ben je meteen een stuk wijzer en waarschijnlijk zie je dan ook in dat het helemaal niet slecht is om op het begin meteen met wat jij een pro zender noemt te beginnen, want anders moet je deze toch weer kopen als je meerdere vliegtuigen wilt (wat op jouw leeftijd erug snel gebeurd)

Mvg Jesse

mmm bedankt ik heb wel al besloten om die mx-12 te kopen, om in de toekomst niet te veel te klungelen
ik ga eens in de albatros kijken in mechelen om toch een beeld van de totale prijs te krijgen wat nu wel moeilijk is.
al bedankt 8)

doodidle zei:
sven311 zei:
doodidle zei:
greets

ik zeg je 1 ding het is duur als beginner,ik spreek uit ervaring dus ja iedereen hier heeft het wel voor gehad.

cya
wat zijn een gloeipug en spinner? en wat is duur, over hoeveel spreek je dan ik bedoel niet de liters brandstof maar de hele aankoop in het begin

moet je je nog niet aantrekken eigl majah gloeiplug is om motor te starten,spinner die dop voor de schroef ik heb rond de 550€ betaald maar ik had 4 takt motor en futaba T6EXAP bij...prijs scheelt bij iedereen denk ik

aviador zei:
koop dan in een keer een mx-12 (90euro), die kan je dan ook nog voor het echte vliegen goed gebruiken.
over een beginnersvliegtuig zijn de meningen zeer verschillend, easystar is heel makkelijk te vliegen, maar na een paar vluchten al vrij saai. je kan ook een iets wendbaarder vliegtuigje nemen, maar dan heb je de kans hem in een keer stuk te vliegen.
euhm... waar vindt jij een mx-12 voor 90 euro ?? 8O 8O

Senne zei:
aviador zei:
euhm... waar vindt jij een mx-12 voor 90 euro ?? 8O 8O[/quote

89 eur zonder kristallen ontvanger en servo's enz., voor de zender en alle toebehoren 140eur
mvg :lol:

Ik trof deze simulatorkabel:
http://aerotronic.nl/simulator-cable-p-96.html
De plug die er aan zit past niet op mijn Futaba FX18, maar daar is wellicht wel een verloopje voor te maken of te kopen.
Deze prijs is "hard to beat" voor een USB-simulatorkabel. Kent iemand hem? Werkt het?
Ja, alleen voor FMS natuurlijk hoor... :)
Bart

gewoon een e-sky zender kopen,niet prullen aan de kabels
de e-sky zender voelt redelijk echt aan en is leverbaar in mode1 en mode2

Back