hoe zetten mede forumleden hun boot te water

Je zou zo'n kraantje op een aanhangwagentje kunnen bouwen. Meestal kom je met de auto niet tot het water, maar met een klein aanhangwagentje is het meestal niet zo'n probleem. Zorg wel voor genoeg eigen gewicht voor het wagentje.....

skiff zei:
Je zou zo'n kraantje op een aanhangwagentje kunnen bouwen. Meestal kom je met de auto niet tot het water, maar met een klein aanhangwagentje is het meestal niet zo'n probleem. Zorg wel voor genoeg eigen gewicht voor het wagentje.....

Bang dat ie wegwaait zeker ;) als het karretje zwaarder is zakt ie toch alleen maar dieper in het strand weg?

Dikkie zei:
skiff zei:

Bang dat ie wegwaait zeker ;) als het karretje zwaarder is zakt ie toch alleen maar dieper in het strand weg?
Dikkie,

Skiff bedoelt hiermee dat het karretje als tegengewicht moet dienen bij het uitzetten van je schip.
Wanneer dit tegengewicht te klein is, zal je karretje omkiepen. En dat is nou net niet de bedoeling met een (meestal) kwetsbaar modelschip.

Extra tip bij het karretje van Skiff:
een caravan mover op de wielen zetten: hoef je ook niet meer te duwen :wink:

Wim

Dat van het tegengewicht had ik nog niet bedacht eigenlijk!

een caravan mover is trouwens toch hardstikke duur? je kan er beter 4 poten onder zetten die je naar beneden uit kan klappen, dan heb je tenminste een stevig tafel-idee! ;)

Dit is een voorbeeld van een schip te water laten.
Mag het wat minder zijn.

Foto kwam ik bij Auke de Haan tegen.

helling9re.gif

Dag allemaal ,

ik zet gewoon mijn boot in het water , en steek nadien de batterijen en loodgewichten erin ... ( vrachtschip op schaal 1/100 , gewicht : 15 kilos )

de groetjes

Laurent

Jan Vos zei:
Dit is een voorbeeld van een schip te water laten.
Mag het wat minder zijn.

Foto kwam ik bij Auke de Haan tegen.

helling9re.gif

ja zo zetten wij de schepen in het water, de lift los koppelen en je heb de transportkar

Back