hoe zit bij jullie de combi s9254. de voltage op een raptor

hallo ik ben net begonnen met heli vliegen en had de vraag van satoer gezien:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16011&highlight=s9254
Zoals je kan zien heb ik aardig wat reactie erop gekregen maar ik vroeg me af hoe jullie dit [probleem] hebben opgelost.
Ik dacht zelf om een 4.8 accu aan te schaffen maar ik weet niet of dat kan :?:

En of dit de beste oplossing is.
Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen :help:
alvast bedankt
de beginnende shoppert lennert :D

bedankt voor de snellen reactie.
maar misschien stomme vraag
is de lion duralite 6volt bec accu dan ook niet te veel voltage omdat die s9254 maar max 4.8 volt mag hebben.
en zo nee weet je misschien dan ook waar ik die accu kan kopen in de buurt van alphen aan den rijn en omstreken.
alvast bedankt weer
grtz lennert

de duralite accu's worden door een bec op een gestabiliseerde aantal volts gehouden en dus heb je geen piek spanningen van 7.8 volt op je servo maar altijd 6 volt tot dat de accu zelf onder de 6 volt komt.
maar omdat lion accu's wel al meer spanning en in houd heben en te gelijk lichter zijn dan een normale accu (net zo als lipo's) kun je hier super lang mee vliegen zonder dat je weer moet laden
hier in nederland zijn de duralite's nog niet te verkrijgen(let op ik zeg nog niet)
hoppelijk binnen afzienbare tijd wel

die 9254 is toch digitaal ?????????? zo ja dan mag die geen 6 volt hebben dacht ik , erg korte levensduur heeft ie dan , gewoon 4,8 volt sanyo`s nemen van 3600 milli ampere is super en je kan er zat vluchten mee maken !!

Ik heb een 4 cellen accu gekocht van 4.8 volt.
Weet ik iedergeval zeker dat die niet stuk gaat aangezien jullie reacties.
bedankt voor jullie tips :wink:
groetjes lennert

Gerard_nl zei:
ja en met 3600 sub c cellen is ie helemaal niet meer in balans te krijgen.
huh mijn rap 90 heeft er geen problemen mee hoor perfect in balans ???????? heb gewoon sanyo`s erin .

een rap 90 niet nee, maar een raptor 30 en 50 is al neuszwaar met het allerlichtste 1700 kru cellen ed (die penlite formaat) en dus helemaal met subc cellen.

vliegt het ? tuurlijk prima, alleen alles wat je achterover moet trimmen kom je op zijn kop weer tegen :)

In allebei mijn Rap 90's heb ik een 4,8 volt pakket (Sanyo 2400 nicad) en dat gaat allemaal prima,maar vanwege het gewicht heb ik wel de staartservo naar achter gebracht en ook nog 20 gram lood aan de verticale vin bevestigd(jaja ik weet dat dat zonde is om lood te gebruiken ;-) )

Groeten,
Marcel

Wat marco bedoelt is een Regulator... deze kun je kopen in 5,1v, 5,6v en 6,0v....

Deze reguleert de spanning op exact de aangegeven waarde.... ik gebruikt 5,1 volt uiteraard.

Voor een beginner zou ik zeggen gewoon lekker simpel een 4 cellen pakketje, klaar :wink:

Cheers,

Rich 8)

Back