hoe zwaar mag ie gaan?

Eigelijk vindt ik het ook wel een beetje vreemd, want sommigen vliegen met dit soort toestellen met het zwaartepunt veel verder naar achteren
dan aanbevolen.

Ik weet echter niet waar het zwaartepunt moet liggen voor dit toestel, maar ik neem aan dat je zoveel lood heb geplaatst dat het zwaartepunt
lag zoals in de beschrijving aangegeven.

Zelf heb ik hiermee nog nooit problemen gehad, waarbij ik aanteken dat ik de neus meestal iets zwaarder maak dan aangegeven.

Balanceren doe ik dan met lege tank, en zet het zwaartepunt zo
dat de neus nog iets naar beneden wijst.
(ervan uitgaande dat de tank voor het zwaartepunt ligt.)

Als ik mijn tank onverhoopt leeg vlieg blijft het zwaartepunt
toch goed.

Johan
 
tja,
aangezien het een ARF is veronderstel ik dat ik aan de neuslijst weinig
kan veranderen. En echt veel "up" trekken in mijn bochten is niet mijn
gewoonte.
Op het vliegveld waren ze het er eigenlijk allemaal nogal unaniem over
eens: het zwaarte punt lag te veel naar achteren.
Ik heb de motor nu 2cm meer naar voor geplaatst maar
de extra 250gr lood zullen toch nog nodig zijn.
 
Back
Top