Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Na een 450L te hebben gebouwd, ben ik nu een 550L aan het bouwen.
Het valt me op dat staartrotoras niet precies horzontaal staat maar iets scheef omhoog.
Is dit normaal bij grotere helies of doe ik iets verkeerd?
Je bedoelt dat hij niet haaks ten opzichte van de mainshaft staat? Ik heb vroeger een trex 550 gehad. De boom kon maar op 1 manier in het frame dmv sleufjes in de boom en de staart rotor kon maar op 1 manier op de boom geplaatst worden dmv een gat wat in de boom zat. Als je dat gemonteerd had stond het asje van de staart rotor niet haaks op de mainshaft van de hoofd rotor. Heel vreemd maar eigenlijk nooit problemen mee ervaren.
De montage bij de 550L gaat op een zelfde wijze, past maar op een manier. Het asje staat wel haaks op de torrsie-as, maar niet horizontaal, iets scheef omhoog.
Dat bedoelde ik ook. als van af de achterkant naar de heli kijkt staat het asje iets omhoog? Dat had ik ook. Heb dat later wel opgelost door een een carbon tailboom te maken. Dus een buis gekocht en zelf de sleufjes enz erin gemaakt. Maar nogmaals. Het leverde mij geen problemen op.
Ik heb de staart gedemonteerd en het bleek dat het rotorhuis niet goed voor het gaatje zat in de staartbuis, hierin moet het nokje vallen. Staartrotoras staat nu horizontaal.