Hey PSZeta,
Een methanol motor is een vrij kwetsbaar ding, hij draait veel toeren en is nogal klein. De levensduur hangt heel erg af van hoe je er mee omgaat en waar en waarvoor je hem gebruikt.
Goed laten inlopen is altijd zinvol. Al doen sommige wedstrijd rijders dit niet.
Wanneer je off road rijd denk ik zelf dat er meer kans is op slijtage, vuil in de motor en zo.
Goed schoonhouden van de auto kan nooit kwaad en je luchtfilter tevens ook.
Nu kan het zo zijn dat een motor na een uur in de soep draait..
Ik heb het zelfs mensen een OS binnen een uur kopot zien krijgen, de volgende 2 blokken leefde bij deze mensen net zo lang. Een volgend persoon doet een jaar of paar jaar met de motor, dit gedeelte ligt vooral aan de persoon zelf.
Dan heb je ook nog gebruiksduur de ene rijd elke dag de ander 1 keer in de maand.
Zo vlieg ik al 8 jaar met een 2e handse 4takt.. ik heb er alleen nieuwe lagers ingezet vorig jaar.
Dus hoe lang hij mee gaat is in dit verhaal nogal lastig te zeggen. Misschien dat er hier ervaren rijders zijn die wel ongeveer kunnen zeggen hoeveel liter de motor meegaat.
Dus ik zeg, verdiep je vooral veel in een motor dat kan nooit kwaad.. Schoonhouden afstellen, goede brandstof en zuinig zijn. Dit is het 1e grote deel van je levensduur.
groeten Vip-er