V
Vinkie
Guest
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Berrie!! Je zult er denk ik geen spijt van krijgen. DLG is echt erg verslavend leuk.
Ondertussen weer wat meer "geblasterd" en wat progressie gemaakt. Ik heb veel gehad aan http://www.f3k-italia.it/filmati/Ghisalba_Trofeo_F3K-Italia_1.wmv omdat daar rond 1:04 een 5x vertraagde start inzit. Ik ben erachter gekomen dat mijn starts behoorlijk verbeteren als ik eerst mijn hoofd naar links draai en dan de draai inzet. De "gorilla" in het vertraagde filmpje doet dat ook enigzins.
Ook heb ik vlak voor zonsondergang ervaring bij minder wind opgedaan. Onder die omstandigheden bleek na wat trainen anderhalve minuut (+/- 5 sec) per worp haalbaar. De truuk is ook om de rolroeren echt alleen te gebruiken bij het inzetten van een draai en verder alleen op richtingsroer en hoogteroer te vliegen.
Tenslotte nog wat mijmeren over mijn hogere vlieggewicht. Ik ben erachter gekomen dat de Blaster met 24 dm2 een wat groter dan gemiddeld vleugeloppervlak heeft (bv. Highlight SAL = 21 dm2). Ervan uitgaand dat vooral vleugelbelasting bepalend is voor de vliegeigenschappen is het minder erg dan het lijkt. Mijn Blaster zit nu op 14.3 g/dm2 en dat is denk ik zo kwaad nog niet. Een Blaster met dezelfde vleugelbelasting als Theo's Highlight zou +/- 300g moeten wegen, ambitieus maar niet onmogelijk.
Ondertussen weer wat meer "geblasterd" en wat progressie gemaakt. Ik heb veel gehad aan http://www.f3k-italia.it/filmati/Ghisalba_Trofeo_F3K-Italia_1.wmv omdat daar rond 1:04 een 5x vertraagde start inzit. Ik ben erachter gekomen dat mijn starts behoorlijk verbeteren als ik eerst mijn hoofd naar links draai en dan de draai inzet. De "gorilla" in het vertraagde filmpje doet dat ook enigzins.
Ook heb ik vlak voor zonsondergang ervaring bij minder wind opgedaan. Onder die omstandigheden bleek na wat trainen anderhalve minuut (+/- 5 sec) per worp haalbaar. De truuk is ook om de rolroeren echt alleen te gebruiken bij het inzetten van een draai en verder alleen op richtingsroer en hoogteroer te vliegen.
Tenslotte nog wat mijmeren over mijn hogere vlieggewicht. Ik ben erachter gekomen dat de Blaster met 24 dm2 een wat groter dan gemiddeld vleugeloppervlak heeft (bv. Highlight SAL = 21 dm2). Ervan uitgaand dat vooral vleugelbelasting bepalend is voor de vliegeigenschappen is het minder erg dan het lijkt. Mijn Blaster zit nu op 14.3 g/dm2 en dat is denk ik zo kwaad nog niet. Een Blaster met dezelfde vleugelbelasting als Theo's Highlight zou +/- 300g moeten wegen, ambitieus maar niet onmogelijk.