hoera mijn Katana S50E van Sebart is binnen

hallo beerke sim

mijn email programma ligt er volledig uit,heb je nog emails naar mij gestuurd over het vliegen in oostburg?

ik denk dat ik er deze zomer weinig tijd voor heb omdat ik nu druk bezig ben met mijn nieuwe baan..

spijtig genoeg zul je dan alleen het gras moeten maaien.. :music:

he heren

vandaag mij propeller binnen 16x8E
de propeller 13x8 was nog niet goed genoeg
als het weer morgen middag goed is ga ik het proberen met de nieuwe prop
En beerke het zal op ons veld gebeuren
want ik het gezien dat het veld helemaal gemaait is :P :P
bedankt hier voor. :lol:

de vraag of het ook vlieg op 3S dat gaat echt niet hoor
maar je kan dan de katana S30 proberen

koekie40 zei:
he heren

vandaag mij propeller binnen 16x8E
de propeller 13x8 was nog niet goed genoeg
als het weer morgen middag goed is ga ik het proberen met de nieuwe prop
En beerke het zal op ons veld gebeuren
want ik het gezien dat het veld helemaal gemaait is :P :P
bedankt hier voor. :lol:

de vraag of het ook vlieg op 3S dat gaat echt niet hoor
maar je kan dan de katana S30 proberen

Als ik voor een Katana ga dan neem ik denk ik de S30, dat scheelt nl nogal in de kosten van accu's e.d.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Katana S30 en de Sukhoi 29S 30E?

probeer eerst maar met een gewone rolroer trainer te vliegen ;)

de 50E zal allicht stabieler zijn dan de E30, en betere, strakkere figuren kunnen uitvoeren, maar als ik jou was zou ik nog ff wachten om zo ene te kopen ze ;)

samuel speltdoorn zei:

de 50E zal allicht stabieler zijn dan de E30, en betere, strakkere figuren kunnen uitvoeren, maar als ik jou was zou ik nog ff wachten om zo ene te kopen ze ;)

Ik ga nu idd eerst beginnen met een magister dit is een vergelijkbaar toestel als wat ik vroeger vloog alleen was dat toen geen electro.
Dit had ik destijds al aardig onder de knie dus ik verwacht daar geen problemen. Als dit allemaal weer 100% aanvoelt en ik heb weer tig vluchten eropzitten dan ga ik voor de Katana, ik heb hem overigens in Reflex XTR al even gevlogen en dit ging naar eerst een paar directe crashes later best aardig moet ik zeggen, hoe representatief is dat?

samuel speltdoorn zei:

Waarin zou de Katana S30 nu eigenlijk verschillen van de Sukhoi 29S 30E

ik heb die besteld, ga gewoon niet voor die katana, omdat ik 1: de sukhoi mooier vind, waarschijnlijk is met beide toestellen hetzelfde haalbaar, maar de sukhoi is ook iets groter en zwaarder (en ik reken vooral op stabiliteit bij een hover, meskant, torque etc.

en ja 2: de sukhoi is nieuwer :P (wat niet veel belang heeft)

mvg

samuel speltdoorn zei:
ik heb die besteld, ga gewoon niet voor die katana, omdat ik 1: de sukhoi mooier vind, waarschijnlijk is met beide toestellen hetzelfde haalbaar, maar de sukhoi is ook iets groter en zwaarder (en ik reken vooral op stabiliteit bij een hover, meskant, torque etc.

en ja 2: de sukhoi is nieuwer :P (wat niet veel belang heeft)

mvg

Neem jij hem als kit > dus met de Hacker A30-10 XL motor en de X55SB Pro regelaar. Deze motor & regelaar is ook net iets dikker als op de Katana.

Welke servo's en ontvanger zal ik erin drukken, spul gaat dan eerst in de magister ook deze motor :lol: eens kijken hoe ie dat vind

ik heb de kit gekocht ja, met de zwaardere motor als de katana 30 size.

ik "ram" er voor de rolls hs-81 in en voor rudder en elevator hs-81 MG dus metal geared voor stevigheid, als accu moffel ik er een 3S 2500 evo flightpower in, ze raden een 2170 mah aan voor full 3d maar voor die enkele grammetjes ga ik niet zagen, hoe dan ook, ik maak ook wel een bouwverslagje van de sukhoi, is tamelijk nieuw, vind er amper info over hier (eigenlijk geen) maar op rcgroups wel

@nwolsink, in mijn magister zitten er standaard servos van graupner met een himax brushless motor en een castle creations 45 met 3S 4000 mah, dus ik zou niet dezelfde servos nemen als die ik aanraad voor de sukhoi, een hs-81 gaat namelijk niet in de servotray passen van de magister, over de motor, met mijn himax met zen 11 inch prop heb ik al niet veel ruimte voor de prop de grond raakt, dus een 14 inch zal zeker de geond raken, allez ja, ik zou gewoon een compleet andere setup nemen voor beide kisten moest ik jou zijn...

mvg

samuel speltdoorn zei:
ik heb de kit gekocht ja, met de zwaardere motor als de katana 30 size.

ik "ram" er voor de rolls hs-81 in en voor rudder en elevator hs-81 MG dus metal geared voor stevigheid, als accu moffel ik er een 3S 2500 evo flightpower in, ze raden een 2170 mah aan voor full 3d maar voor die enkele grammetjes ga ik niet zagen, hoe dan ook, ik maak ook wel een bouwverslagje van de sukhoi, is tamelijk nieuw, vind er amper info over hier (eigenlijk geen) maar op rcgroups wel

@nwolsink, in mijn magister zitten er standaard servos van graupner met een himax brushless motor en een castle creations 45 met 3S 4000 mah, dus ik zou niet dezelfde servos nemen als die ik aanraad voor de sukhoi, een hs-81 gaat namelijk niet in de servotray passen van de magister, over de motor, met mijn himax met zen 11 inch prop heb ik al niet veel ruimte voor de prop de grond raakt, dus een 14 inch zal zeker de geond raken, allez ja, ik zou gewoon een compleet andere setup nemen voor beide kisten moest ik jou zijn...

mvg

Ik heb net even gebeld met Voltmaster.de over de Sebart's. hij was enthousiast over zowel de Katana als de Sukhoi maar gaf de Katana toch de voorkeur.
Zijn motivatie was dat de vleugeloppervlak / gewichtsverhouding beter was en je dus langzamer/makkelijker kon vliegen met dit toestel.

Voor mij valt de keuze derhalve op de Katana S30, mede vanwege het feit dat mijn huidige accu's 2170 werden afgeraden voor de Sukhoi.
Als ik de 2 accu's die ik al heb kan gebruiken scheelt dat toch al snel weer € 200,-

Ik ga verder voor Hitec HS-65 HB Karbonite servo's en een Jeti REX 5 MPD 35 MHZ ontvanger.

Achja, ze lijken beiden top te vliegen, en de katana is niet men ding :P

Als je hem hebt, bouwverslagje hee!

Dit forum kent amper sebart :?
En het is toch zo'n mooi merk :P

samuel speltdoorn zei:
Achja, ze lijken beiden top te vliegen, en de katana is niet men ding :P

Als je hem hebt, bouwverslagje hee!

Dit forum kent amper sebart :?
En het is toch zo'n mooi merk :P

Voltmaster.de was idd heel lovend over Sebart, toen ik het merk zag voor het eerst wilde ik eigenlijk al meteen een kist van ze hebben :D

kijk ook eens bij aerobertics, is wat lokaler, en een super service, heb daar ook al men spullen besteld voor de sukhoi ;)

nwolsink zei:
samuel speltdoorn zei:
en een Jeti REX 5 MPD 35 MHZ ontvanger.

Gaat met Graupner zender niet goed samen heb ik gehoord en zelf ondervonden!!! (mini katana en diverse schocky,s)

De S50 is op de spinner en bec verlengstekker klaar.

Er waren wel een paar minpunten die de S30 niet had.

De hinch sleuven zaten niet in het midden van rol, hoogte en richtingsroer!

De oracover van het rol en het hoogteroer was te heet gestreken, hierdoor golft deze een beetje langs de bevestegings line.
(is opgelost door de hinch line dicht te plakken)

Oracover op de romp aangestreken waar het niet moet, hierdoor golft de romp een beetje vooral thv de vleugels.

En de punten die eerder genoemd zijn.

Ben erg kritisch, maar dat mag ook wel voor het geld!!

Voor de rest een strak model! Ga van het weekend de maiden maken en zal dan ook een filmpje maken.

Mvg, Bennie

euhm sorry, maar jij quote de verkeerde persoon ze :P

ik zij dat niet hoor van die jeti ;)

inderdaad, best gewoon zelfde merk ontvanger nemen als zender, dat geld ook voor de kristallen, tenzij je ze zelf laat maken, ik gebruik nu een R-700 en een c-17, en beiden top ontvangers, vlieg al 2 jaar en nog nooit storing gehad :D

Back