Hoeve diorama

Discussie in 'Diorama's' gestart door CRS, 5 jan 2015.

  1. CRS,

    ziet er mooi uit. Vraagje: hoe maak je die voegen?
     
  2. CRS

    CRS

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Vlaams-Brabant
    Dag Peter,

    Dank je wel, ik maak de voegen met een soort instrumentje dat gebruikt wordt door tandartsen. Daarmee schraap ik dan voegjes in het laagje gips. Best tijdrovend en na een tijdje moet je wel even wat anders doen, anders ga je een beetje scheel kijken :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Knap, neem vooral meer foto's zoals die laatste, met alle 'niet op schaal zijnde zaken' uit beeld, en wél met de echte horizon.
     
  4. Rammie

    Rammie

    Lid geworden:
    29 dec 2014
    Berichten:
    17
    Zo knap stuk werk de hoeve ziet er verdomd mooi uit na het vele werk mag je zeker eer van je werk hebben ik zeg vakwerk.
    Ben zeer benieuwd naar de dak constructie zeker na dat je hekwerk hebt laten zien. Veel bouwplezier en we kijken met spanning uit naar je vorderingen.
     
  5. CRS

    CRS

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Vlaams-Brabant
    Bedankt! ik vind ook wel dat 't er leuk begint uit te zien eigenlijk! Intussen de hoeve van een paar likjes verf voorzien en ik heb alvast een familieverpakking Juweela "oud rode" dakpannetjes besteld... 1400 stuks.

    Behoorlijk lastig trouwens om goede foto's te maken. Bij daglicht ziet 't er op z'n best uit, maar dat zorgt onvermijdelijk voor tegenlicht waardoor de foto niet echt schitterend is... al geeft dat misschien toch ook wel weer wat charme aan het beeld.
    Tot later!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. bram1324

    bram1324

    Lid geworden:
    18 jul 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Hilversum
    Ziet er mooi uit, zeg.
    Leuk met die 'echte' horizon erachter. Tegenlicht heeft zn charme idd.
    Je zou ook es buiten foto's kunnen maken. Dan kan je meer spelen met de belichting.

    Succes, ik blijf het volgen.
     

Deel Deze Pagina