Hoeveel A ESC

Hallo MBF'ers,
Ik krijg binnenkort een buggykit binnen, 2wd 1/10.
En wilde daarin sensored en sensorless gaan rijden (verschillende motoren). Omdat ik wel verschillende motoren heb, maar niet verschillende ESC's, wil ik er eentje bij hebben.
Ik wil af en toe rijden op een baatje hier in de buurt maar gebruik hem ook om een beetje te bashen

Batterij:
Nano tech 2s 5800 30-60c hard case ROAR approved
Misschien nog een met een 30c 4000 3s, maar vooral op 2s.

Wat raden jullie aan om als minimale continue en burst?
Dacht aan deze regelaars:
HobbyKing® ? X-Car 45A Brushless Car ESC (sensored/sensorless) (EU Warehouse)
HobbyKing® ? 35A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12) (EU Warehouse)
HobbyKing® ? 60A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12) (EU Warehouse)

Aangezien ik niet zo'n heel ruim budget heb, en ik tevreden ben over de andere regelaars en motorem van hobbyking ben ik nu ook hier op zoek naar een goede regelaar.

Gr steven

Hoeveel amps je maximaal gaat opstoken hangt naast het voertuig af van de gekozen motor.

Dus wat zijn je motoren?

Overigens is de snelste keuze die Jan al opgeeft: altijd de meeste amp die je budget toelaten. Beter ruim bemeten dan op het randje ;)

45A zou genoeg moeten zijn, maar dan alleen als de specs van de regelaar ook echt kloppen, en dat is niet altijd het geval. Wat extra marge, door ietsje hoger te gaan zitten, is dan zeker aan te raden, dus ik zou ook voor de 60A gaan.

Hoeveel amps je maximaal gaat opstoken hangt naast het voertuig af van de gekozen motor.

Dus wat zijn je motoren?

Overigens is de snelste keuze die Jan al opgeeft: altijd de meeste amp die je budget toelaten. Beter ruim bemeten dan op het randje ;)
Ik heb nog een 3500 velineon en een 3520 turnigy liggen. Allebei dus sensorloos.
Voor het bashen is dat prima, maar als ik wat rondjes bij MVB wil gaan rijden wil ik toch echt met sensor rijden.
Mogelijke motoren:
Trackstar 10.5, 9.5 of 8.5

Met de 60a moet het toch te doen zijn dan ;)

Eventueel ook nog de mogelijkheid voor de 120a x-car of een turnigy turbo (80a/120a)

Ik zou voor de 60A gaan, 80 of 120 word te zwaar lijkt mij?
Voor bashen maakt dat niet uit, maar voor racen lijkt lichter mij beter?

Zo veel ga ik niet bezig zijn met het gewicht. De turbo's zijn maar een paar gram zwaarder en met een 5800 accu erin, is de auto al redelijk zwaar...

Ik zou voor de 60A gaan, 80 of 120 word te zwaar lijkt mij?
Voor bashen maakt dat niet uit, maar voor racen lijkt lichter mij beter?

Een regelaar is nooit te zwaar. Juist de de regelaars die hogere amperages aankunnen hebben een lagere weerstand wat meer spanning voor de motor over houdt. Het is niet veel tot niet merkbaar maar het kan net iets schelen. Zeker kan je vooruit met de mogelijke motoren.

Ik heb nog een 3500 velineon en een 3520 turnigy liggen. Allebei dus sensorloos.

Traxxas heeft voor de velineon een 80A esc en HK levert met de vier polige 3520kV motor in een combo met de turbo 80A. Die heb ik hier ook.

Kortom, bij deze motoren zou ik eerder voor 80A gaan. Neem dan wel de programming box erbij (en niet de kaart). Deze regelaar staat nl. standaard op initial acceleration = low. En via de zender of esc. zonder kaart is dat niet te veranderen.

Traxxas heeft voor de velineon een 80A esc en HK levert met de vier polige 3520kV motor in een combo met de turbo 80A. Die heb ik hier ook.

Kortom, bij deze motoren zou ik eerder voor 80A gaan. Neem dan wel de programming box erbij (en niet de kaart). Deze regelaar staat nl. standaard op initial acceleration = low. En via de zender of esc. zonder kaart is dat niet te veranderen.
Ik heb die hier al liggen. 3 setjes zelfs... programmeerkaart ook ;)
Nou is de buggy een stuk lichter dan de rustler waar hij in zit. Daar is het al geen probleem op 2s...
60a is dus waarschijnlijk al genoeg ;)

Steven

Ik heb geen idee, maar dat leek mij zo.
Dat zou ook kunnen inderdaad.
Ik zal me wel weer zorgen maken om niets :)

Zoek de gewichtspecs eens op, zal hooguit een paar gram verschil zijn.

Back