Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo,
Weet er iemand soms hoeveel het kost om een lipo op te laden van 7.4 volt en 5200 mah? Ik weet niet hoe ik het moet berekenen.
Thx
Bij een balancer wordt echter de het balanceren gedaan door te snel ladende accu's steeds weer een beetje leeg te laten lopen om zo een evenwichtige spanningsopbouw binnen de accupack te krijgen. Hierdoor neemt het laden echter significant meer stroom en is het daadwerkelijke gebruik sterk afhankelijk van de kwaliteit van de accu.
ps je hebt van die energie meter bij de lidl of aldi, zet die er een op de 220volt van je voeding of lader en je weet precies als je een accu geladen heeft hoevel watt er verbruikt is. mvg hans
Zo'n meter gebruikt ook stroom en dat moet je er dan weer vanaf trekken.
Zo'n meter gebruikt ook stroom en dat moet je er dan weer vanaf trekken.
110 tot 240 VAC versie:
Internal power consumption
Voltage circuit ≤1.0W 5VA; Current circuit ≤1VA(Ib)
andere meter: AMPEROMETRIC / VOLTMETRIC SELFCONSUMPTION 1VA / 3VA
Beetje echte meter neemt dat voor de meet-opnemer af lijkt me en is dan niet van invloed op het meetresultaat.
of je kan het doen op mijn maniereen klein zonnepaneeltje van 25W in de tuin leggen, deze laadt een autoaccu op en als deze vol is laadt hij nog een 2e accu op om mee te nemen naar de vliegclub. (geen elektriciteit in de club) das gratis
![]()
Ja klopt maar dat maak niks uit wat die meter meet wat er door een apparaat verbruikt word, die meet echt zijn eigen energie verbruik niet hoor.......
Dat is zo.Elke meter die in een circuit wordt opgenomen heeft daar invloed op, hoe gering ook. Zo heeft een ideale ampèremeter heeft een oneindig lage weerstand, en een ideale voltmeter een oneindig hoge weerstand. Maar ideale meetinstrumenten bestaan helaas niet. Zo is er dus altijd invloed op het circuit waaraan gemeten wordt.
Hoe leuk de vraag dan ook is, heef thet helemaal geen nut om te weten.
zelfde als de vraag wat kost het aan eten en geld om 100 meter te lopen
mvg Hans
Het verschil tussen de meters is dan het verbruik van de 2de meter.