Hoeveel thrust ??

Ik weet dat er hier ergens op het forum een link staat naar een aantal motoren en het geleverde vermogen met bepaalde props.
Ik heb al voor je gezocht, maar nog niet kunnen vinden. Gebruik de zoekfunctie even en wie weet ben je beter in zoeken als ik(niet moeilijk hoor :wink: )
Of jou motor+prop combinatie er ook bij staat durf ik niet te zeggen maar het is vast wel te vinden.

Kan je ook berekenen he (de theorethische specs) :

voor toertal te berekenen:
3S: 1570KV x 11 Volt x 0.8 (verlies) = 13816 rpm
2S 1570KV x 7,4volt x 0,8 = 9294 rpm

aantal wattage dat je uit een moter mag halen = gewicht X 3
dus 68X 3 = 204 watt (theoretisch he)

68x3 = 204 watt max eruit trekken, dus via propselector uitreken bij welk toerental en prop combo je tot 200 watt komt

Voor amps te bereken!!!!
W=VxA
A=W/V
V=W/A

als je een pbtje stuurt met je mail adres, stuur ik wel propselector even door :P

ik snap het niet echt super maar zeker bedankt !!!

je mag het zenden naar:
floriandieleman(@)skynet.be
(wel ff haakjes wegdoen)

ps: ik wil weten oeveel trust die motor met prop geeft ik wil niet weten oeveel ik nodig heb of welke prop moet gaan gebruiken

mr-02 zei:
ps: ik wil weten oeveel trust die motor met prop geeft ik wil niet weten oeveel ik nodig heb of welke prop moet gaan gebruiken

Staat ook op de rctechnics site he :

Recommended Applications:
a. 3 cell Lipo: APC 8x4SF 11100RPM 10V 20A Thrust 805 gram

b. 3 cell lipo: 9X4.5APC-E 9900RPM 10V 23.8A Thrust 960 gram

ksal propseloctor toch doorsture :P :wink:

Airbus zei:
mr-02 zei:

Staat ook op de rctechnics site he :

Recommended Applications:
a. 3 cell Lipo: APC 8x4SF 11100RPM 10V 20A Thrust 805 gram
b. 3 cell lipo: 9X4.5APC-E 9900RPM 10V 23.8A Thrust 960 gram
ksal propseloctor toch doorsture :P :wink:

ja maar er staat niets voor de 6*5.5 e ;-)

oei heb ik niet zien staan :? , wss te snel gelezen :lol: :?
ff bereken

theoretische berekening :

Rpm 13816
prop : 6X5,5
446 gram Trust @ 90,995Watt = 8,197 amp

okeej, maar de propselector mag je zenden hoor die komt ooit wel nog ees van pas

edit: merci vo berekening
huh gaat die motor + prop maar iets van 8 ampere trekken ?

Check je mail :P :wink:

Voeg me ff toe op msn want outlook wil da bestand niet verzenden :S

theoretisch wel, maar zal in de praktijk rond de 10amp zijn.
even met een amptang meten?

En deze dan?

HET-RC Typhoon 15/13

Typhoon 15/13 motor specificatie.:

Voltage bereik: 7,2 - 12V
KV: 1200
Maximaal Vermogen: 200Watt
Maximale efficientie: 82%
Stroom opname bij maximale efficiencie: 10-15 Ampere

Afmetingen: 29 (dia) x 34mm (excl. as)
Gewicht: 73gram

Op 3 cellen met een 10/5E APC.

Gr, Benjamin

Gelijkstroom met amp tang?? Why niet??

Zo heb ik ook het amperage van mijn gloeibougies gemeten op mn Diesel.. Het gaat dus zeer zeker wel.

Voor mijn modelbouw heb ik een losse Ampere meter, ooit door iemand zelf gebouwd neem ik aan. deze is voorzien van 4mm bussen, om hem zo tussen je accu en regelaar te drukken oid. En gaat tot 50 Amp.

955 gram/trust @ 159,13watt = 14,33 amp

@ Vip-er

ik wou eerst ook een amptang kopen, maar die zijn nogal prijzig vind ik, zon power analyser kost maar 35€

Vip-er zei:
Gelijkstroom met amp tang?? Why niet??

Zo heb ik ook het amperage van mijn gloeibougies gemeten op mn Diesel.. Het gaat dus zeer zeker wel.

Voor mijn modelbouw heb ik een losse Ampere meter, ooit door iemand zelf gebouwd neem ik aan. deze is voorzien van 4mm bussen, om hem zo tussen je accu en regelaar te drukken oid. En gaat tot 50 Amp.
Ik bedoel met een amperetang zo een tang die je als een grote knijper om een stroom voerende draad sluit en geen contact maakt met de draad zelf.
Deze werkt dus met de magnetische veldverandering van de wisselstroom zoals een transformator dat ook doet.
Er bestaat ook een ander systeem met een shunt(kleine nauwkeurige weerstand) in een stroomvoerende draad waarover je dan de spanningsval meet en dat is dan weer een maat voor de stroom in die draad.
Welk systeem jij precies gebruikt is mij niet duidelijk. :?

Back