Hoezo "ik heb een start elastiek nodig" ?

Potverdrie, da's toch mooi!

Ik verwacht binnenkort een startelastiek van Hobbycity. Eens kijken of dat wat is.

dlg-en met een f3j kist :D

Ik heb wel eens gehad met mijn eerste vlucht met de evo xl dat ik op het landingscircuit op metertje of 4-5 hoog een bel pakte tot aan de zichtgrens... jeroen glunderde :D

Berrie was erbij voor de non-believers ;)

het is toch een sterke bel dat je nodig hebt, en een portie goed geluk hoor... want zo net in de kern van de bel kunnen gooien is niet makkelijk.... voor je het beseft is ie weg.

en als die kerel van opt filmpje wat minder foutjes maakte in het bochten, dan had hij feller gestegen

het is toch een sterke bel dat je nodig hebt, en een portie goed geluk hoor... want zo net in de kern van de bel kunnen gooien is niet makkelijk.... voor je het beseft is ie weg.

en als die kerel van opt filmpje wat minder foutjes maakte in het bochten, dan had hij feller gestegen
Jaja..... De beste stuurlui staan aan wal!!
Ik zou zeggen pak een camera en doe het hem maar na.

Heel lang geleden (> 20 jaar) heb ik dit zelf mogen meemaken.
Ik was (wild) op een weiland aan het vliegen.
Er was net gehooid, er lagen nog wat losse plukjes hooi.
Ik was net geland en liep met model in de hand naar het einde van de startlijn.
15-20 m voor me zie ik opeens wat van die laatste restjes hooi opstuiven en in een prachtige draaikolk omhoog verdwijnen.
Ik gooi mijn zwevertje hard ernaartoe, en draai zo weg. 3 kwartier gevlogen. Fantastisch ... daar droom je nog weken over.

Dirk.

Zoals een oude DLG-wet zegt: "Als je weet waar de bel zit hoef je niet hoog te gooien" ;)

Laatst bewerkt:
Jeetje, doet dat ding dat nou puur op thermiek?
Zit nog meer kracht achter dan ik me had voorgesteld zeg.

Thermiek kan heel krachtig zijn. Een van de sleeppiloten in onze club (1:1) thermiekt soms even mee (met de motor van de Husky op idle) op een knal dag als er niemand beneden ligt te wachten:p

Prachtig filmpje!

vraag maar eens aan parapenters hoe gevaarlijk felle thermiek is :)
die blijven er zelfs liever uit, want het idee dat ze echt tegen die rijzende muur knallen is beangstigend.
zeker als je met een doek boven je vliegt dat dicht kan klappen.

Al tijden binnen, netjes aan zo'n 100m lijn geknoopt, en daarna opgeborgen.

Ik zal m'n easyglider eens een keer omhoog proberen te krijgen. Met de electrolier van Dennis was dat een crime. (Veel te krachtig, maar wel veel gelachen)

Back