Hoge temp. MP JET 25/35-20 Brushless

Tadango

Forum veteraan
Ik heb nu een MP JET 25/35-20 Brushless liggen om te testen.

https://www.nesail.com/MPJet/2535gear.gif

Stroom bij max. eff. is 7A tot 15A
Max. stroom is 25A
Aantal cellen is 6 to 8

Ik draai nu op 18A volgas met 8 cellen KAN 950 en een 4,7x4,7 prop. Doet 19000+ Rpm. Nu heeft die motor geen koelgaten maar hij word na 30 sec 2/3 gas (14A) al GLOEIEND heet. 80 graden gok ik. Dit lijkt me niet normaal. Eff. moet rond de 70+% liggen en dus word hij wel heet maar zo erg? Ik had wel gehoord dat sommige brushless motoren heet werden, warmer dan normale motoren met zelfde vermogen, maar dit word wel heel erg. Mijn Mega 16/15/3 die ongeveer hetzelfde doet word veeeel minder warm. Is ook met koelgaten en is zwaarder en heeft een Eff. van 80+%. Kortom, is dit erg? Is dit overbelast? Is dit zo stuk :roll: ?

Ik zie net bij de specs : windings directly under body for better cooling
Dat kan verklaren dat hij zo enorm snel heet word. Hij koeld ook wel aardig snel af moet ik zeggen. Na 1 min al stukken koeler en na 2 mijn erg koel.
 
Net gebeld met eigenaar : Dat hoort zo :) Zijn speciale dingen. In de vlucht loopt rendement flink omhoog en dat worden ze koeler. Toch eens even proberen :) Lekker goedkoop alternatief voor Mega 16/15/3
 
Die link die je plaatste klopt niet meer. Ik ben namelijk wel geintresseerd in b/l 400 vervangers, en hoe goeiekoper hoe beter (Hollander he)

Ton.
 
http://www.mpjet.com/motor/brushless/20101/window_en.html

Dit is de link naar de site van de makers. Het is een speed 300 formaat maar met 400 gewicht (72 gram) en prestatie (200W) Met vertraging een prachtig dingetje en direct leuk voor de sneller Speed 400 modellen. Ongeveer 50 euro kost hij dus niet duur. Ik heb liever de Mega 16/15/3 want die is iets groter en de schroef gaten zijn speed 400 compatible en hij blijft iets kouder en kan net iets meer vermogen aan (30A max) met maar 75 gram. Alleen kost de mega 70 euro :(
 
Back
Top