"hogere" kwaliteits carbon buizen

Hey medebouwers,

Ik had wat carbon buizen besteld via conrad.nl met doorsnede van 1cm maar die vallen toch wel tegen in kwaliteit en looks, ze zijn wel sterk maar het zit met name in de looks, ik moet een model afwerken met deze buizen en zoek iets wat lijkt op onderstaand plaatje.

Mijn buizen zijn mat en dof, waar kan ik zulke buizen kopen alsop het plaatje? Thx voor de tips!

buis.png

DE buis lijkt gelakt, maar mijn matte koolstof buizen krijg ik natuurlijk nooit voorzien van dat mooie koolstof patroon, wie o wie weet hoe ik dat krijg?

Hallo geen probleem haal ergens goedkoop liefst HELDER krimpkous , doe deze over de buis wel een beetje ruimer van diameter ,endan een beetje epoxy erin laten lopen ,dan met een fohn de krimpkous sluiten hierdoor kun je ook het verloop v/d epoy zien (belletje betekend gaatje ) ,let op niet te hoog temp ,en volgende dag de krimkous verwijderen , de buis is wel sterker , andere licht opschuren en blanke lak erop.

rexonamen

Met een krimpkous en epoxy ? dat lijkt me wel een hele creatieve manier ? Ik heb gevonden dat dit soort buizen van geweeft cabon gemaakt worden, zijn duurder maar de techniek is anders deze geweven buizen zijn ook vele malen sterker. Dus thx voor je tip maar ik zoek een plek waar ik deze "Gewoven" buizen kan kopen.

Rexoman ik had echt gezocht maar wist niet precies de juiste benaming en de carbonwinkel.nl had ik nog niet gevonden. maar thx voor de tip!

Back