Holiday 280 en aandrijving

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door FredF, 25 okt 2002.

  1. Lainke

    Lainke Guest

    Dus deze speed 280 sport is iets te licht voor dit model, of heb ik het hier verkeerd? Kheb ook net een gunther pro en een ontvanger van 8 gram gaan halen. Totaalgewicht met 700 mha batterij komt op iets van een 160 gram, met de 1300 mha op 180 gram.
     
  2. mive

    mive Guest

    WAAR KAN IK NOG EEN HOLIDAY-tje KOPEN?
     
  3. MrDepron

    MrDepron Guest

    bij mij
     
  4. Lainke

    Lainke Guest

    Heb nog een vraagje, men nieuwe holiday staat nu in elkaar, maar het is de eerste keer dat ik rolroeren heb, moeten die gewoon in nul stand, evenwijdig staan met de vleugels? En hoe gaat dat dan met de zender? Dus normaal bedien ik men tiger moth (geen rolroeren), via de rechter stick. Nu heeft de holiday rolroeren dus veronderstel ik dat die via de linkerstick moeten gebruikt worden en de rechterstick enkel voor het hoogteroer, of heb ik het hier mis? Linkerstick is altijd gas ook.
     
  5. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
  6. Lainke

    Lainke Guest

    Met wat maak ik best de rolroeren vast want nu heb ik gewone brede plakband gebruikt bovenaan en onderaan smalle plakband maar in de andere richting op sommige punten en ik vind dat niet zo stevig, of heb ik het fout?

    En hoe kleuren jullie je holiday, met viltstift of iets anders? Kan het ook met alcoolstift eventueel?

    En gaat het veel verschil geven als ik van een speed 280 Sport motor 6V naar een speed 300 7,2 V ga gaan op 2 cellen 1300?
     
  7. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Hoi,

    Ik maak de rolroeren altijd vast met gewoon hansa plakband,
    maar de truc is, om er na die tijd met een strijkbout op ong. standje 2 erover heen te strijken, zodat er een plaklaag vrijkomt, en de tape goed vast gaat zitten..

    Holiday kun je zo airbrushen, of met een kwarstje schilderen.

    Nou ik zou gewoon een brushless setupje adviseren.. 1 malige aanschaf, en de fun factor word met 200% verhoogd :wink: Het is ook gewoon veel praktischer.. Goed motortje is de Mega 16/7/10.

    MVG,

    Robbin Grob :xmas:
     
  8. Lainke

    Lainke Guest

    Ik heb hier nog een brushless set liggen , een walkera 3200kv met regelaar, zou dit niet lukken?

    En heb net gelezen dat je het met scharnieren ook kan vastzetten, is dit wat?
     
  9. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Hoi,

    Ken zelf het motortje niet.

    Schanieren lijkt me niet wat, tenzij je met een overpowered motor vliegt wel ja :? Nee gewoon met hansa tape, ff met de strijkbout erover heen, en klaar is kees..

    MVG,

    Robbin Grob :robot:
     
  10. Lainke

    Lainke Guest

    Is dat hetzelfde als tessa tape? Ik gebruik nu een gewone doorzichtige brede plakband, gaat dit ook?
     
  11. Phoenix

    Phoenix Guest

    Ik heb gewone brede tape gebruikt, maar eerst de randen van de roeren en de vleugel ingesmeerd met onverdunde houtlijm. Als de lijm deels gedroogd is de tape opbrengen en na het uitharden is het echt oersterk.

    Je kunt ook eerst verdunde houtlijm aanbrengen laten drogen en dan gewoon tape aanbrengen.
     
  12. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Mijn rolroeren zatten vast met een strookje oracover, ik heb hier jaren mee gevlogen totdat hij werdt versnipperd :D door een micro jet. Daarvoor zat er scharnier tape op maar dat kwam na verloop van tijd los.
     

Deel Deze Pagina