Holiday 280 en motorkeuze bepalen?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
Wat is het nu eindelijk geworden? :D

Ziet er prima uit, gaat verticaal zoals onze electroguru Harold al meldde, servo's kunnen lichter maar die paar gram maakt ook niet uit dus bouwen maar!
Wie heeft er nog een Holiday over voor mij?

Heb gisteren alle nieuwe onderdelen binnen gekregen van rctechnics, prima service !!! Maar nu de vraag, hoe plaats ik beste de motor op de holiday, ik heb er gelijk ook zo'n plaatje bijbesteld voor een shocky, misschien dat het hiermee wat steviger komt te zitten. Heeft iemand een idee hoe de motor te plaatsen?

Ik had al een klein idee, de neus van de holiday afsnijden en het plaatje ertussen lijmen en samen met de neus, of zijn er betere voorstellen?

Het is dit plaatje:

typh6schockymnt.jpg

Met een dop van een spuitbus (scheerschuim) gaat het makkelijk.
Je kan eventueel ook een bekertje nemen.
Als je een klein spa flesje neemt met 5 "pootjes", dan is het net of er een stermotor inzit.

holiday_typhoon.JPG

Gaat het niet met de standaard neus die er op staat? Zoals ik eerder dacht.

Neus recht afsnijden waar de motor moet komen, daarop dat plaatje lijmen met lijm met 5 minuten epoxy samen met de afgesneden neus en dan laten drogen. Daarna gewoon de motor in de neus op het plaatje vijzen.

@ Harold: Welke afmeting heeft jou 1500 kokam accu? De mijne heeft een afmeting van 100 x 35 x 16mm en die gaat niet in de neus zonder aanpassingen, heb jij ongeveer dezelfde afmeting van accu en hoe heb jij dit gedaan?

Voor 7 euro heb je een speciaal gesneden neusje voor de holiday, met een CNC gefreesd motorspantje. Bedoeld voor de typhoontjes. (6/13 met 5.5 x 5.5 APC en 2S1500 bevallen uitstekend!)
Spantje wordt vastgeschroefd zodat de motor er altijd uitkan.

Groeten,
Willem

Back