T
tigermoth
Guest
Het zit niet mee.. eindelijk weer de vloot compleet, gebeurt er het volgende
lekker met mijn holiday gevlogen.. 10 minuutjes oid.
na de landing accu in de schaduw gelegd, en een rondje met men geelding gevlogen. (15min)..
toen ik terug kwam was de accu lekker afgekoeld, en heb ik em aan de lader gehangen..
toen die vol was, (stond al een poosje op groen te knipperen) was de accu niet warm.. dus weer 10 minuutjes gevlogen..
weer zelfde verhaal, accu laten afkoelen en daarna weer geladen..
na het laden bleek dat de draad van de - pole van de accu los was..
jammer, dacht ik, thuis ff solderen en klaar..
accu was niet heet, maar wel warm, dus weer in de schaduw laten afkoelen..
na het laatste rondje met geelding, de boel schoon gemaakt, accu was afgekoeld en in de holiday gedaan..
startkist en zender vast naar de auto gebracht, en toen ik terug was zag ik dat de accu door de zijkant van de holiday naar buiten was gesmolten :|
de binnenkant is ook gesmolten, en de vleugel!!.. die is trouwens nog wel bruikbaar.. maar de romp.. zjah. ff kijken of ik er een nieuw stuk piep in kan lijmen oid?>
iig de accu is totalloss.. het balsa klepje onder de holiday is donker uitgeslagen van de hitte en het plastic wat om de accu zat is er aan vast gesmolten. (zit dus vast)
de regelaar lijkt intact, de ontvanger denk ik ook, maar daar kan ik dus ff niet bij..
het enige wat ik me kan bedenken is dat er ergens kortsluiting is geweest,.. de accu zat trouwens wel in de kist, maar niet aangesloten..
hmm. ik was zo enthausiast over electro vliegen, maar das weer over...

mvg
Rico.
lekker met mijn holiday gevlogen.. 10 minuutjes oid.
na de landing accu in de schaduw gelegd, en een rondje met men geelding gevlogen. (15min)..
toen ik terug kwam was de accu lekker afgekoeld, en heb ik em aan de lader gehangen..
toen die vol was, (stond al een poosje op groen te knipperen) was de accu niet warm.. dus weer 10 minuutjes gevlogen..
weer zelfde verhaal, accu laten afkoelen en daarna weer geladen..
na het laden bleek dat de draad van de - pole van de accu los was..
jammer, dacht ik, thuis ff solderen en klaar..
accu was niet heet, maar wel warm, dus weer in de schaduw laten afkoelen..
na het laatste rondje met geelding, de boel schoon gemaakt, accu was afgekoeld en in de holiday gedaan..
startkist en zender vast naar de auto gebracht, en toen ik terug was zag ik dat de accu door de zijkant van de holiday naar buiten was gesmolten :|
de binnenkant is ook gesmolten, en de vleugel!!.. die is trouwens nog wel bruikbaar.. maar de romp.. zjah. ff kijken of ik er een nieuw stuk piep in kan lijmen oid?>
iig de accu is totalloss.. het balsa klepje onder de holiday is donker uitgeslagen van de hitte en het plastic wat om de accu zat is er aan vast gesmolten. (zit dus vast)
de regelaar lijkt intact, de ontvanger denk ik ook, maar daar kan ik dus ff niet bij..
het enige wat ik me kan bedenken is dat er ergens kortsluiting is geweest,.. de accu zat trouwens wel in de kist, maar niet aangesloten..
hmm. ik was zo enthausiast over electro vliegen, maar das weer over...

mvg
Rico.