Holiday gesmolten

• Topicstarter Topicstarter tigermoth
  • Startdatum Startdatum
T

tigermoth

Guest
Het zit niet mee.. eindelijk weer de vloot compleet, gebeurt er het volgende

lekker met mijn holiday gevlogen.. 10 minuutjes oid.

na de landing accu in de schaduw gelegd, en een rondje met men geelding gevlogen. (15min)..

toen ik terug kwam was de accu lekker afgekoeld, en heb ik em aan de lader gehangen..

toen die vol was, (stond al een poosje op groen te knipperen) was de accu niet warm.. dus weer 10 minuutjes gevlogen..

weer zelfde verhaal, accu laten afkoelen en daarna weer geladen..

na het laden bleek dat de draad van de - pole van de accu los was..
jammer, dacht ik, thuis ff solderen en klaar..

accu was niet heet, maar wel warm, dus weer in de schaduw laten afkoelen..

na het laatste rondje met geelding, de boel schoon gemaakt, accu was afgekoeld en in de holiday gedaan..

startkist en zender vast naar de auto gebracht, en toen ik terug was zag ik dat de accu door de zijkant van de holiday naar buiten was gesmolten :|

de binnenkant is ook gesmolten, en de vleugel!!.. die is trouwens nog wel bruikbaar.. maar de romp.. zjah. ff kijken of ik er een nieuw stuk piep in kan lijmen oid?>

iig de accu is totalloss.. het balsa klepje onder de holiday is donker uitgeslagen van de hitte en het plastic wat om de accu zat is er aan vast gesmolten. (zit dus vast)

de regelaar lijkt intact, de ontvanger denk ik ook, maar daar kan ik dus ff niet bij..

het enige wat ik me kan bedenken is dat er ergens kortsluiting is geweest,.. de accu zat trouwens wel in de kist, maar niet aangesloten..

hmm. ik was zo enthausiast over electro vliegen, maar das weer over...

:(

mvg
Rico.

ps. ik zit nog even in het rompje te turen.. de stekkertjes zitten los, maar niet tegen elkaar aan. niet eens in de buurt...

zodra men ouders thuis zijn met de digi cam plaats ik ff een foto

Wat voor accu's had je er in...???

Zelf gesoldeerd pack, of van de stang ???..(heb slechte ervaring met GP 350's aan de stang, de puntlassen waren zeer slecht en hieven zich spontaan op (krimpkous zorgde dat er nog enig contact bleef, zodat servo's nog iets deden..)....en risco op spontane kortsluiting niet geheel (of in het geheel niet) uitsluitend.

sayno pakket ofzo wat ik van niek had overgekocht.. 7cellen ni-mh 700mAh.

afb2047.jpg

mjah. wie weet

volgende maand maar 120€ investeren in kokam+lader enzo..

mvg
Rico.

Ziet er uit als een typisch geval van heftige spontane kortsluiting.........(Uh, je had er toch wel garantie op).....zal wel ergens een draadje teveel gedesisoleerd zijn.......

Schade valt zo te zien mee, mooi stukje piep uit een stuk verpaking (o.i.d.) pasmaken, inlijmen en je ziet er geen barst meer van...over de sterkte hoef je niet veel zorgen te maken....

ook die "deuk" die in mijn vleugel gesmolten is (wauw. zo zie je mooi hoe stralings warmte in een bol om een warm object ontstaat :D)

uh. het ziet er niet zo vrolijk uit..

maar ik ga er stiekem van uit dat ook dat geen kwaad kan

heel ff een soort van bruno test uitgevoerd.. nou.. ik verw8 niet dat er zoo veel kracht op komt te staan :|
hhehe. het buigt iig nog prima

ff zien payday.. laatste donderdag van de maand: :|F*ck!! da's de 31ste :cry:

nog even geduld dus :S

mvg
Rico.

Hans Meij zei:
Zeker als door het verwarmen van de cel tijdens het solderen de isolatiemantel een beetje teruggetrokken is.

Ah dus toch een productie foutje van de fa. N.W. te A. ......(zie consumenten recht... :twisted: :twisted: :twisted: ).......

zeggeh.. niek, heb ik nog garantie? ;)

afb2057.jpg

(offtop: ps, dat stekkertje onder de holldiay is mijn internet verbinding.. tijdens het opstarten en afsluiten (als de pc het meest inbraak gevoellig is, haal ik gewoon de stekker er uit. knappe hacker die daar door heen komt ;) )

mvg
Rico.

Back