homebrew dlg , HELIOS src

hihi,

het gewonnen zaad komt uitsluitend de familie vershoren toe, de volwassen plant daarentegen word wel te koop aangeboden.

niet veel aan hoor gewoon zaaien begin maart en voldoende water geven...:p

ze stonden te drogen nadat ik ze afgewassen had en blijkbaar had mijn vader er foto's van getrokken...

-kristof-

full carbon

hi,

ziehier de nieuwste telg in de helios reeks, de full carbon:D

de staartdelen zijn met 16.9 gram ietwat zwaar naar mijn mening en ga ze bijgevolg niet gebruiken op mijn wedstrijd dlg ..

de vleugel zit op 161 gram en valt wel te gebruiken denk ik.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat kan 'overkill' en 'omdat 't kan' toch mooi zijn!
En zoals mr. Ford 't al zei: 'Elke kleur.... als 't maar zwart is'!

Mooi!

Nu eerst weer even mijn onderkaak van de grond rapen......

Zien er geweldig mooi uit, inderdaad!! Top gemaakt!!! Wel vind ik het een beetje jammer dat de rolroeren niet tot een punt of helemaal tot aan de vleugeltip doorlopen.

Echt heel mooi!!

@Loet:

Antwoord 1: Ja, inderdaad!
Antwoord 2: Dat ligt aan de vorm van de vleugeltip. Mogelijk is er daarom wel extra sterkte nodig.

@Loet:

Antwoord 1: Ja, inderdaad!
Antwoord 2: Dat ligt aan de vorm van de vleugeltip. Mogelijk is er daarom wel extra sterkte nodig.

Vraag 3: Is Antwoord 1 het antwoord op de "aerodynamische reden"

Als dat "ja" is ga dan naar vraag 4 en 5 anders naar mijn naam:D

Vraag 4: Moet je dan niet gaan knutselen aan je profiel of kan dit ongestraft?
Vraag 5: Wat zijn die voordelen?

Ik weet dat dit bij de Drela-profielen door de welving niet zo maar kan. (hebben ze mij verteld)

Geen idee of de profielen die Kristof gebruikt dit ook hebben.

Loet

Ik neem aan dat de Helios met Zone V2 2011 profielen is opgebouwd.

Voordelen zijn minder secundere luchtweerstand omdat er minder wervelingen ontstaan zijn.

Ik neem aan dat de Helios met Zone V2 2011 profielen is opgebouwd.

Voordelen zijn minder secundere luchtweerstand omdat er minder wervelingen ontstaan zijn.

de zone profielen hebben een "knik" op 70% van de koorde wat het begin(of einde valt te zien van waar je het beijkt) van de aileron ligt , naar achter trekken van de scharnierlijn kan dus niet zonder aan de profielen te sleutelen, doortrekken tot aan de tip lijkt mij niet echt makkelijk om de werpstift te hanteren , en voor winglets dus volledig uitgesloten.

-kristof-

de zone profielen hebben een "knik" op 70% van de koorde wat het begin(of einde valt te zien van waar je het beijkt) van de aileron ligt , naar achter trekken van de scharnierlijn kan dus niet zonder aan de profielen te sleutelen, doortrekken tot aan de tip lijkt mij niet echt makkelijk om de werpstift te hanteren , en voor winglets dus volledig uitgesloten.

-kristof-

Dat was mijn vermoeden ook al, dat van die knik bedoel ik.

Met de rolroeren tot een punt laten lopen bedoel ik dit:

OK, duidelijk. Mijn eerste model had dit ook, ook een Highlight. De Highlight is een heel aardig beginnersmodel met misschien de ideale ailerons. Heb het model buiten mij om slechts 2 andere personen zien gebruiken op wedstrijden.
Ik geloof dat de Steigeisen dit ook heeft, het lijkt geen trend te zijn die zich sterk doorzet binnen DLG.
Misschien zijn er nog andere krachten in het spel die ik niet ken.

hi,

ziehier de nieuwste telg in de helios reeks, de full carbon:D

de staartdelen zijn met 16.9 gram ietwat zwaar naar mijn mening en ga ze bijgevolg niet gebruiken op mijn wedstrijd dlg ..

de vleugel zit op 161 gram en valt wel te gebruiken denk ik.

full

full

wowww, zo een toestel heb ik van doen! de rest gooi ik in frut!
heb jij al een idee of je deze wil verkopen?
wat is het totaal gewicht leeg?
een idee van de prijs dan? :p

alleen van het vorige model vond ik het kielvlak niet leuk... zo opzij van de romp gekleeft. hopelijk doe je dat niet bij dit toestel!

Laatst bewerkt door een moderator:
is hetzelfde model, het kielvlak kan zowel aan de zijkant als standaard gemonteerd worden das geen enkel probleem

je hebt een pb.

-kristof-

wowww, zo een toestel heb ik van doen! de rest gooi ik in frut!
heb jij al een idee of je deze wil verkopen?
wat is het totaal gewicht leeg?
een idee van de prijs dan? :p

alleen van het vorige model vond ik het kielvlak niet leuk... zo opzij van de romp gekleeft. hopelijk doe je dat niet bij dit toestel!

full carbon

hi,

heb vandaag met de full carbon enkele keren gegooid en wat me opviel is dat ik hem ontzettend hoog kreeg!

ik heb helaas geen hoogtemeter meer momenteel maar ik gooi gemiddeld 50 meter en daarstraks zat het er een stuk boven , mijn vader merkte het ook op.

er stond een strakke wind en ik had 80 gram ballast aan boord , maar met men andere toestel gooide ik zo hoog niet .
je voelt dat de vleugel veel torsiestijver is dan een standaard vleugel maar ik had niet verwacht een merkbaar resultaat hieruit te halen .

het kan natuurlijk aan de weersomstandigheden liggen en/of een foute inschatting van de werphoogte maar ik ben toch benieuwd of ik het de volgende keer terug merk.

ik zal me een nieuwe hoogtemeter bestellen voor "officiele" resultaten

-kristof-

OK, duidelijk. Mijn eerste model had dit ook, ook een Highlight. De Highlight is een heel aardig beginnersmodel met misschien de ideale ailerons. Heb het model buiten mij om slechts 2 andere personen zien gebruiken op wedstrijden.
Ik geloof dat de Steigeisen dit ook heeft, het lijkt geen trend te zijn die zich sterk doorzet binnen DLG.
Misschien zijn er nog andere krachten in het spel die ik niet ken.

hey loet, ik heb enkel nog maar toestellen gehad met deze uitloop van de ailerons... mijn eerste was de highlight, mijn 2de de Turbo, en men 3e was de Flow.

normaal gezien heeft een aileron zijn meeste effect op de vleugeltip, dus waarom al deze modellen het hebben... ik heb er geen antwoord op... wat wel een feit is , is dat je er haast geen flutter op zal krijgen!
misschien is dat de enige reden waarom ze het zo doen?

Back