honey bee cp2

• Topicstarter Topicstarter jepe
  • Startdatum Startdatum
J

jepe

Guest
hallo, ben begind met heli vliegen, heb een hb cp2 maar die vliegt alle kanten op dan waar ik wil. help svp.

hallo, ben begind met heli vliegen, heb een hb cp2 maar die vliegt alle kanten op dan waar ik wil. help svp.

hmm je komt een beetje erg onduidelijk over.. wat doet die precies dan? zo kunnen we er niks mee hier...

Jerre

Jepe, tot het moment dat je een best redelijke piloot bent, gaat je CP2 niets anders
doen. Het is heel erg lastig om deze een beetje fatsoenlijk vliegend te krijgen. Maar zoals
The-jerre al zei, omschrijf je problemen eens duidelijk!

Mijn eerste vluchten met een FP waren ook geen succes. En deze heli is van deze maat, dus dat zal niet veel makkelijker zijn. Ik kon in het begin de FP ook maar een paar tellen in de lucht houden.

Mijn advies: ga simmen!!! Zorg dat je helemaal vertrouwt bent met de sticks en dat je met groot gemak een heli kan hooveren op je pc. Pak dan weer je HB CP en je zal zien dat je veel sneller vorderingen maakt.

Een simulator is inderdaad een goed idee.

Verder, als het kan, zou je de stangen van de servos naar de swashplate en de hekrotor verder naar binnen kunnen zetten zodat de uitslag minder wordt en daarmee de helicopter wat rustiger reageert. (in de servo hevels zitten daarvoor gaatjes, meestal staan de stangen in de buitenste = grootste uitslag = driftige helicopter)

E-Sky helicopters zijn Futaba compatibel, je zou dus ook een futaba computerzender kunnen kopen. Te, duur, zoek hier dan naar een gebruikte FC-16 (Robbe Futaba) of een F-14 (Robbe Futaba) met een dual rate module er in. Met een computerzender ( FC-16) of een F-14 met dual rate kan je elektronisch de servoweg verminderen zodat je helicopter niet zo driftig reageert.

Als laatse heb, geduld, helicoptervliegen is het moeilijkste wat er is op rc gebied.

Sneller, koop een simulator en sluit je aan bij een vliegclub. Daar krijg je gratis les en vaak zit de zender van de instrukteur met een kabel aan de jouwe vast waardoor hij jou kan overrulen en dus ingrijpen wat jij ook doet. Hierdoor voel je, je veilig en durf je net even wat meer waardoor het vlotter leert.

Back