Honey bee FP. accu problemen

Ik wordt gek

Kocht een nieuwe accu. 2h15m aan de lader, waarna niet meer dan 2-2 minuten genoeg sap om te vliegen. Vol 8,97 volt

Omgeruild. De nieuwe was ook geheel leeg aangeleverd. Vol 10,5 volt (wat volgens mij niet kan 1,4*7=9,8 volt max. Vliegtijd 30 seconden. Weer opgeleaden vliegtijd 90 sec. Helemaal leeg gemaakt, en gemeten 7,26 volt.

Voor de duidelijkheid: met de oude vlieg ik ruim 10 minuten. Die meet vol 9,48 volt en de staart gaat slaan bij 8,76.

Wie weet raad.

Ik heb iets soortgelijks ervaren. Bij aanschaf van een nieuwe honey bee fp een extra batterij aangeschaft. Eén van de twee deed helemaal niks en de tweede geeft slechts enkele minuten stroom. Ik heb totaal geen vertrouwen in de originele batterijen (Ni-cad) en ben mijn 7,4 volt li-po's gaan gebruiken. Wat een verademing. De heli vliegt langer, veel rustiger en de batterij is nog eens kleiner ook.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik had bij mijn HBFP ook een originele batterij zitten die niet goed presteerde. De 2e keer dat ik ermee wilde vliegen lukte dat nog maar 1 minuut. Ik heb de batterij in de kast gegooid en vlieg nu enkel met 7.4V lipo's (800mah).

zelf nog weinig last gehad ervan en heb hem een keer of 7-8 opgeladen. zal hem eens een keer stopwatchen... maar zit tussen 8 en 10 minuten.

Back