Honey Bee FP of Walkera HM004 ??

• Topicstarter Topicstarter haas1001
  • Startdatum Startdatum
H

haas1001

Guest
Ik ben een starter en dus alle discussies over FP/CP weet ik wel, maar ik wil met één van deze twee beginnen
Honey Bee FP of Walkera HM004 ??

Graag jullie advies over welke ik het beste kan nemen.

Vliegt beide mooi en is perfect om mee te beginnen :)

Het voordeel van de HM004 is dat de onderdelen ietsje goedkoper zijn, maar het scheelt niet veel.
Het voordeel van de Honey Bee FP is dat de electronica iets beter is (naar men zegt) en het gebruik in combinatie met andere zenders (MX-12, futaba XX) mogelijk is.

Qua vliegen kan ik je nog niets vertellen over de Honey Bee FP. Heb er hier één in doos op de kast staan die ik nog moet testen :D

Ben zelf met een dragonfly HM004 begonnen en dat beviel me zeer goed. Ik heb nooit problemen gehad met de electronica, behalve toen ie in de boom belandde en daar de nacht (met power on) moest doorbrengen. Maar ja -> zender uit -> power on op de HM004 -> hele nacht die servo's en spul knettergek op 15 meter hoogte :( da's ook vragen om moeilijkheden

Kweet wel dat de Honey Bee CP zeer strak vliegt, dus die beviel me zeer goed en ik was er zeer over te spreken :)

Ander voordeel van de HB FP is dat je rustig en 3S (11,1V) accu kunt gebruiken. (doe ik zelf ook). Vliegtijden tot 25 min zijn dan mogelijk

Op 3s vliegen word door de fabriek waar de Honey Bee Fp vandaan komt afgeraden.
Iemand hier op het forum heeft E-sky hier over gemaild.

Groeten Jan-Willem

De regelaar van de FP honeybee kan prima een 3 cel lipo hebben. Ze stoppen deze regelaar tenslotte ook in de CP versie die standaard op een 3 cel lipo vliegt.

Ik zou gaan voor de Honey Bee omdat je deze kan makkelijker kan upgraden. Namelijk door met 3 cellen LiPo te gaan vliegen (en ook een lader daarvoor te kopen) en later eventueel een andere zender (bv. Graupner MX-12). Je kan dan zo makkelijker doorgroeien naar een iets grotere heli mocht je dat ooit willen. Met de Walkera elektronica kan dit NIET.

Zelf heb ik ook een Honey Bee Fp vind deze tog iets strakker ogen als de Walkera ook schijnt hij stabieler te vliegen.
Een ding snap ik alleen niet bijna iedereen heeft het er over dat je deze met een mx-12 kan vliegen.
maar kanaal 1 en 3 zitten andersom en dit is niet gewoon stekkertjes omwisselen en klaar, hoe dan ?

Groeten Jan-Willem

Volgens mij speelt dat alleen bij de CP en niet bij de FP.

Bij de CP gaat het mixen van de kanalen dan niet goed.

Kan iemand aub exact en correct beschrijven hoe dit precies zit?

De Fp heeft dit ook. De motor zit op kanaal 1 en zit vast doormiddelvan een 2 polige uni-stekker ( plus en min ).Op kanaal 3 zitten de ailerons deze zitten vast door middel van een drie polige uni-stekker ( puls,plus en min) deze kunnen dus volgens mij niet zomaar omgedraaid worden.

Groeten Jan-Willem

opzich is het dan nog mogelijk om emt een mx-12 te vliegen.. maar doen moet je wel wat stekkers verwisselen in de zender zelf. niet zo handig dus voor alleen dat model.

Hebben we het hier nu over de honeybee fp? Want de swash zit bij mij gewoon op 1 en 2.. op 3 zit gas.. en 4 de staart. Ik kan dan ook zonder problemen/aanpassingen mijn fx 18 zender gebruiken en zie hier het probleem dus niet... of mis ik iets hier? :P :D

De zender van de Honey Bee Fp heeft dezelfde kanalen als Futaba.
Graupner heeft 1 en 3 omgedraait dus 3 ailerons en 1 gas.

Groeten,
Jan-Willem

Kan je de E-Sky Honey Bee FP/CP2 allebij vliegen met een mx12 of niet? en moet er dan een groupner cristal in de ontvanger of zo?

tim

Back