honey bee king 2..probleempje..

• Topicstarter Topicstarter ab326
  • Startdatum Startdatum
A

ab326

Guest
heey,

ben sinds kort de eigenaar van n E-sky h.b. King 2. Is door de vorige eigenaar x gecrashed, alle kapotte onderdelen vervangen, maar als ik m aanzet dmv de stekkertjes in elkaar te steken, begint ie zich eerst te stellen op de rotor, daarna begint ie spontaan te draaien..... bovendien wordt t ontvangertje/accutje onderop errug warm....

iemand hier iets mee meegemaakt??

zou blij zijn met n reactie!!

Staat de stick naar beneden?

Staat je idle up aan? Ik vermoed dat dat je probleem is...

Staat de stick naar beneden?

Staat je idle up aan? Ik vermoed dat dat je probleem is...
heey, thankx voor de reactie. stick staat naar beneden, idle up ook uit.en zelf als ik de zender uit heb staan, doet ie t. Wel normaal dat ie zich eerst op de rotor afstelt??

gr. ab

Altijd eerst je zender AAN en aan laten staan!

Een King V2 zoals de meeste helecopter kunnen de vreemdste capriolen uithalen als je de heli aanzet en de zender uit laat staan.

De zender zet je altijd als eerste aan en als laatste uit.

Hoe hard begint die rotor te draaien? zachtjes of in 1 keer bats voluit plankgas?

Er zit ook nog een draaiknop voor je mixer afstelling op de zender. Deze al geprobeert? Hoe staat de trim van de gasknuppel?

Die afstellerij is normaal, heeft vooral te maken met de gyro. Als het goed is zie tijdens dat zoek het rode ledje op de gyro snel knipperen. Als hij blijft branden heeft hij zijn afstelling gevonden en moet de heli tot rust komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
super, das info waar ik wat mee kan. Bedankt. Nooit geweten, heb m ook net pas. Begint aardig hard te draaien, en de speed-controller (groene accuutje onderop) wordt behoorlijk warm. Reageert ook niet op gas geven, versteld alleen de swashplate. denk je dat deze kapot kan zijn??

Thankx voor de info tot zover!!!!!

Van belang is dat je servo's goed kunnen draaien. Draaien die stroef dan merk je dat je ESC erg warm wordt. Als dat tenminste je groene dingetje is

In een BElt CP draadje staat overiges doe je je heli afsteld. Even zoeken op mijn naam.
Groeten
Martin

Martin, thankx voor je reactie!! was me idd al opgevallen dat er draden tegen de servo aanlopen... kan eea verklaren idd. (groene ding.. is de speed controller..)

ga s kijken, martin, thankx!!

ben bang dat we hetzelfde probleem hebben.

nog van niemand iets gehoord waar je wat mee kan

• zitten je kristallen goed?
  • batterijn van je zender opgeladen?
  • onder aan je zender heb je schruif knopjes rechts naast je kristal? heb je ze zo staan, onder, boven, onder, boven?
als je er nog niet uitkomt hoor ik het wel;)

gr Justin

heey Japie en Justin.

Thankx voor het meedenken!
Kristallen zitten goed, batterijen zijn vol, de schuifjes staan in het midden, gas rev. kan aangestaan hebben, en wat throttle hold betekend... zou ik niet weten.. verder staan de pitch en trim op hun laagste. Kan het misschien zo zijn dat de servo's los hebben gezeten en zichzelf verkeerd hebben afgesteld?? (ergens op deze site gelezen)

Thankx

heey Japie en Justin.

Thankx voor het meedenken!
Kristallen zitten goed, batterijen zijn vol, de schuifjes staan in het midden, gas rev . kan aangestaan hebben, en wat throttle hold betekend... zou ik niet weten?

Thankx

0406a-transmitter.jpg

Volgens mij snap je me niet helenmaal ;) heb je die schuifknoppjes het zelfde staan als op dit plaatje? nummer 12? Tenminste je vliegt met een stok esky zender toch ?
Throttle hold zit niet op de esky transmitter .

Gr Justin

kwam er gisteren achter dat er een klein onderdeeltje afgebroken is bij de swashplate. Eerst maar nieuwe kopen, dan weer verder kijken. (standen v.d. knopjes staan goed btw., thankx) . Zoals eerder gezegd, reageert ie nu wel op gas geven, echter wordt de speed-controller SUPER- heet. tot aan roken aan toe. Kan deze ook stuk zijn of heb ik ergens kortsluiting??

Past die speedcontroller wel bij de motor? Als de motor 30A is en de ESC maar 20A dan krijg je inderdaad mooie rookeffecten.

Als de motor ooit is geupgrade van standaard naar brushless, dan moet er ook een bij de motor behorende ESC (speedcontroller / toerenregelaar) zijn geplaatst. Zoniet, foute boel. Dan is het inderdaad mogelijk dat hij niet of slecht op het gas reageert en als hij reageerd dat de ESC zeer heet wordt. Maar het is techniek, dus zijn er nog legio andere mogelijkheden.

Ik heb m gekocht van iemand die hem (aldus zeggen) gekocht heeft, heeft laten crashen en er eigenlijk niet de tijd en moeite in wilde steken om m op te knappen (waren enkele palletjes afgebroken). Vliegen viel hem tegen.

Ga ervanuit dat hij er niets aan heeft geupgrade......

Back